Stort knivintresse - välj din favoritkniv

1. Aldrig hört talas om.

2. Bra material!

3. Verkligen. De andra knivarna ger jag inte mycket för.

4. Skålslipningen verkar vara mycket moderat. Funkar för mig ;). Ricasson är i stort sett väck men greppet tar en bit av bladet. Saknar ett fånglinehål.

Fin kniv allt som allt! Grattis!

~Paul~

PS Ser att du använder en Saddleback plånbok ;)
Tackar, jag ger inte mycket för hans andra alster heller, lite väl konstiga slipningar. Nu är den sidan inte helt representativ för hans knivar, han har andra mer normala varianter. Jag tror att han har slutat med knivar helt, inte säker dock. Kul att hitta en knivmakare som du inte kände till.

Gillar RWL-34, det tar en mycket fin handpolerad yta, särskilt om man inte tar det för långt upp i finhet utan låter lite slipränder vara kvar.

Det är en Moleskin cover från SBL, dessutom har jag två bälten och en Large Satchel också. Bästa läderprodukterna som finns!!

//Per
 
1. Kul att hitta en knivmakare som du inte kände till.

2. Gillar RWL-34, det tar en mycket fin handpolerad yta, särskilt om man inte tar det för långt upp i finhet utan låter lite slipränder vara kvar.

3. Det är en Moleskin cover från SBL, dessutom har jag två bälten och en Large Satchel också. Bästa läderprodukterna som finns!!

//Per
1. Haha. Knivmakare från Australien är jag rätt dålig på.

2. Absolut. Ett kanonstål.

3. Var beställde du ifrån? USA? Har faktiskt precis trashat min plånbok och skulle behöva en ny.

Vad är det för bredd på deras bälten? Den europeiska standarden är ju lite smalare.

~Paul~
 
1. Haha. Knivmakare från Australien är jag rätt dålig på.

2. Absolut. Ett kanonstål.

3. Var beställde du ifrån? USA? Har faktiskt precis trashat min plånbok och skulle behöva en ny.

Vad är det för bredd på deras bälten? Den europeiska standarden är ju lite smalare.

~Paul~
Jag har beställt från SBL direkt, bältena jag köpte är dessa
http://www.saddlebackleather.com/Tow-Belt-1-75-Wide?sc=8&category=1280
1,75" breda, passar precis i jeanshällorna men inget utrymme kvar. Tre lager läderrem, kommer att hålla för evigt.
Jag har ett svart och ett dark coffee brown. Min Moleskin cover och Satchel är också DCB.

//Per
 
Jag har beställt från SBL direkt, bältena jag köpte är dessa
http://www.saddlebackleather.com/Tow-Belt-1-75-Wide?sc=8&category=1280
1,75" breda, passar precis i jeanshällorna men inget utrymme kvar. Tre lager läderrem, kommer att hålla för evigt.
Jag har ett svart och ett dark coffee brown. Min Moleskin cover och Satchel är också DCB.

//Per
Hm, fina grejer. Tyvärr är bältet för brett. Det passar helt enkelt inte ihop med den lilla TecLokens mått. Den är på några mm under 40 mm. Synd för kvaliteten verkar vara utomordentlig.

~Paul~
 
Muhahahaha (ondskefullt skratt....) bara glad att bidra till prylförfallet.
Handla på men tänk på frakt samt 35% i tull och moms. SBL skickar aldrig utan att deklarera fullt värde.
//Per

Kan bara stämma in i Pers lovord om SB, fantastiska läderarbeten. Inte för inte dom utlovar 100 års garanti. Snygg kniv förresten.

Passar på att lägga upp en bild på min Waterbag även om den skyms lite ev den mest udda kniven i min samling. Fick bladet i present och visste inte riktigt vad jag skulle göra av det, tänkte först stickkniv men tyckte bladet var "lite för mycke". Istället blev det lite sagan om ringen inspirerat. Skaftet som består av tiger wood, buffelhorn och tenn är gjort helt utan elverktyg så det blev mycket filande. Och nej dePaul, vet inte nu heller vad det är för stål ;)

dolk022.jpg


img4038et.jpg

Fredrik
 
Kan bara stämma in i Pers lovord om SB, fantastiska läderarbeten. Inte för inte dom utlovar 100 års garanti. Snygg kniv förresten.

Passar på att lägga upp en bild på min Waterbag även om den skyms lite ev den mest udda kniven i min samling. Fick bladet i present och visste inte riktigt vad jag skulle göra av det, tänkte först stickkniv men tyckte bladet var "lite för mycke". Istället blev det lite sagan om ringen inspirerat. Skaftet som består av tiger wood, buffelhorn och tenn är gjort helt utan elverktyg så det blev mycket filande. Och nej dePaul, vet inte nu heller vad det är för stål ;)

Haha OK. Faktum är att du skulle kunna tona ned knivens utseende något genom att jämna till det lite svulstiga och iögonfallande parerskyddet. Därefter borde det inte vara några problem med att använda kniven.

~Paul~
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...