Övre Vojmån??

Vojmån

Jag skulle deffinitivt fiska nedströms...Det finns några jättefina partier med härliga forsar och lugnflytande partier med gropar i närheten av "Avasjön" som Ajojaure kallas för i folkmun....Inte långt ifrån där den kvoterade sträckan börjar.../Timo.
 
Ja har vart i den övre kvoterade vattnen flera gånger. Då har vi hyrt kanot och paddlat oss uppåt från gielas. Jag gillar sträckorna från fiansjön till gottern bäst. Där lägger jag helst mina timmar. Sjömynningarna brukar ge grov harr
 
har inga personliga erfarenheter, men jag har en svåger som varit vid olika sätrckor av den kvoterade delen av vojmån. han är allti dextatisk när han kommer hem. så jag skulle tro att fisket är mkt bra=) det verkar så utifrån bilderna iaf=)
 
Väcker liv i denna diskussion igen. Har fått tilldelat den övre kvoterade sträckan och har tänkt gå in från norr. Är vinterleden med start mellan Övre och Nedre Vasptsjön gångbar även sommartid?

Tacksam för svar
 
Grattis till tillståndet på sträckan!

Vi hade några grymt fina dagar där 2006 trots rekordlågt vatten i ån. Fiskade mestadels näck dagtid p.g.a. värmen och drog sedan på vadarna för matchen mot videt på kvällarna.

Ett SENT tack till Timo för fina tips inför vår tripp!
/B
 
Övre Vojmån

Hallå :)

Ska till den Kvoterade övre sträcka av Vojmån nu i början av sommaren. Är det någon som har varit där dom senaste 5 åren och kan berätta lite hur fisket var? Och hur ni tog er dit?

Mvh Philip
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...