Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Måste kommentera F1:eek:rna.
Tycker att fulltångemodellen med nitar genom skaftet är otroligt fina. Grön micarta är nog favoriten.
Kanske behöver en sådan in i min samling/rotation.....
/Per
 
Fällkniven LTC

Hej på er alla. Jag bryter tystnaden. I februari köpte jag en fällkniven LTC. Jag har skrivit om den initialt i februari och även skrivit lite om den I april. Jag hade först mina funderingar kring vad jag skulle tycka om kniven. Andra gången som jag skrev om den vad jag mer positiv om än försiktigt. Nu mer tycker jag att det helt enkelt är en helt förträfflig kniv. För mig som jobbar på kontor har den extremt bra fick storlek utan att för den skull bli så liten att den tappar för mycket funktion. 3G stålet har verkligen hållit måttet bra färgen på skaftet sitter fortfarande kvar intakt vilket väl iför sig inte så konstigt då jag bara använt den Drygt tre månader ännu. Jag har väl använt den ungefär så hårt som man kan förväntas använda liten kniv. Användningen har väl varit av typen, rensa enstaka fisk, göra lite fjäder i kanten på ved vid upptändning av brasa både inomhus och utomhus. Jag har använt den till att bryta av/upp kapsylen på ölflaska vid något tillfälle, båda de senare pressar ju Pivotpinne/skruv endel. Men som jag skrivit förut är detta en överbyggd liten pennkniv. Det roliga i kråksången är väl ändå att jag som har många knivar samt ofta gillar att byta EDC haft denna kniv i fickan varje dag sedan jag fick tag på den. Den är alltid i kombination med en eka / Wegner classic. Har inte ställt till några problem med min själ att gå omkring med samma kniv på detta vis konstigt nog. Jag skulle nog dagsläget vilja säga att detta är en Väldesignad liten brukskniv med hög kvalitet i både stål och konstruktion I en prisklass som känns i mastigaste laget för de flesta. Det är synd för köper man den tror jag att man fått en kniv som håller för daglig användning under stora delar av ett liv.

Bosse
 
Har den ligger på arbetsbordet hemma. Använder den framförallt till att skära läder, vässa pennor och öppna paket/brev. Trevlig lite bekantskap.

860786b073b2e6e3e02a0897bf8439ca.jpg


Fredrik
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...