Formatera minneskort

I beta 2.71 går det att formatera kortet i gpsen, om man sätter den i USB mass storage läge. Då slipper man ta ut kortet ur gpsen. Eller så kan det ju va bra om man inte har någon kortläsare.
 
Re: Överkurs kanske

Store; sa:
Vissa program är inte helt perfekta när det gäller att återställa använt utrymme när filer raderas.
Jag ville inte komplicera tillvaron med undantagsfall när det handlade om grunderna för formattering av minneskort men visst finns det massor av saker man kan behöva gräva ner sig i om prylar inte fungerar som de skall.
 
Det finns många olika sätt att formattera och inte alla låter kortet fungera optimalt i mottagaren eller vid överföring.

Ska det vara FAT16 eller FAT32 och vilken clusterstorlek ska det vara för Garmin 60Cx?

Enklast är väl att titta på hur de små originalkorten är formatterade.
 
vad bra!

Jag tackar för ett utmärkt svar! Nu har jag mitt nyformaterade minneskort till min gps(som jag korkat nog inte nämnde tidigare). Men bättre än det är att jag även har fått lite förståelse för vad jag gjorde och varför=)

Och det är ju väldigt bra den dagen man skall göra något liknande. Jag säger då det, vad skulle man göra utan kunniga kamrater på forumet. Tack än en gång för alla svar.
 
sedär

Vad bra att det går att formatera i nyaste versionen! Då behöv man inte kortläsaren, som jag nu hyrde för överkomliga 20kr=)

Och angående detaljer uppskattade i alla fall jag enkelheten i beskrivningen.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...