Billiga energybars

Har flera bra recept men just nu hinner jag inte baka egna så det blir till och köpa. Men vilket märke är mest prisvärt och var hittar jag dem i Stockholm?
 
Recept?

Förlåt om jag stjäl tråden, men jag vill gärna ha bra recept om någon har ett sådant. Hållbarhet och energivärde är självklart viktiga faktorer.
 
Runekakor

är ju utmärkta. Finns flera receptvarianter på dessa. Sök dels i forumen och dels bland artiklarna här på utsidan.

Thure
 
Prisvärda

bars vet jag inget om men borde inte Lidl ha?

Du har väl nära till en sådan butik Peter.

Thure
 
Re: Recept?

Elof; sa:
Förlåt om jag stjäl tråden, men jag vill gärna ha bra recept om någon har ett sådant. Hållbarhet och energivärde är självklart viktiga faktorer.

Sök i forumet efter "Runekakor" eller googla så får du hundratals träffar.

Sockerfett snask går inte att leva på när man skall cykla ett 30-mils randonneurlopp. Det är därför jag ber om råd var jag kan köpa prisvärda energybars...;)
 
Runekakorna är kanon vid de flesta tillfällena. När det är kallt kan det bli lite väl mycket "tuggmotstånd".

Då kör jag med flap jacks som har en "fluffigare" konsistens (smält smör, socker och havregryn som bakas i ugn). Googla efter recept.

Med vänliga hälsningar,
Aina
 
Mest prisvärda energikakor för ditt ändamål Peter köper du hos Cykelcity på Södermannagatan 12 i Stockholm (enda i Stockholm jag känner till, finns säkert fler försäljare av Vitargo där). Kakorna är Vitargo Endurance Bar. Prova dom och om du skulle hitta några andra som fungerar bättre så vill jag gärna att du skriver o berättar om det. På andra plats kommer Maxim och deras kakor fast dom vet jag inte var dom säljs i Sthm. Jag cyklar själv långt ganska ofta och Vitargo är för tillfället den producent som hjälper mig att hålla 'väggen' på avstånd längst. Billiga är dom inte men bra!
Lycka till med loppet!

/Anders
 
FlapJacks..

PeterT; sa:
Har flera bra recept men just nu hinner jag inte baka egna så det blir till och köpa. Men vilket märke är mest prisvärt och var hittar jag dem i Stockholm?


Jag använder Flapjack som jag köper i hälsokostaffärer för 12kr/st eller på konsum för 10kr/st.
En bar väger 100g och ger: 1817kj/434kcal, Prot:6,6g, Kolh:54g, Fett: 22g.
Består av havre(42%), veg fett, sirap, rårörsocker, hallon(1%), jordgubbar(0,5%).

Finns i massor av olika smaker, hallon, banan, choklad mm

Verkar ha en hemsida: http://www.swiftexport.com/_sgg/m3_1.htm

//A
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
TROY GARNER Tips billiga energybars och mycket annat Friluftsmat 4
ehn Billiga små glasburkar? Friluftsmat 25

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.