Stort knivintresse - välj din favoritkniv

En rejäl pjäs, som sagt var. Vad är det i Gerberfodralet? En Gator?

~Paul~

Japp den var riktigt stor. Undrar om det inte var den kortare jag hade förut. Men jag gillar den. Den passar rättt bra som skogskniv.

Det är en reconditined från fällkniven som jag köpte för hundra år sen. Jag vet faktiskt inte vad den heter. Jag ska köpa Leatherman tänkte jag. http://www.lighthound.com/Leatherma...-Handle-with-Leather-Sheath-830674_p_769.html

Men gerbern har funkat riktigt bra tycker jag. Jag har den alltid på mej.

Seved
 
Japp den var riktigt stor. Undrar om det inte var den kortare jag hade förut. Men jag gillar den. Den passar rättt bra som skogskniv.

Det är en reconditined från fällkniven som jag köpte för hundra år sen. Jag vet faktiskt inte vad den heter. Jag ska köpa Leatherman tänkte jag. http://www.lighthound.com/Leatherma...-Handle-with-Leather-Sheath-830674_p_769.html

Men gerbern har funkat riktigt bra tycker jag. Jag har den alltid på mej.

Seved
Ja, den Lädermannen är riktigt fin. Jag har dock en Bahco, så mitt behov är tämligen litet f n :).

~Paul~
 
På tal om enkelhet. Vad tycks om denna Sodbuster av G Ingram i AISI D2 och Wood Pattern Micarta?

Bladet saknar lås men fjädern är förhållandevis stark. Vet man med sig att man inte behöver ett bladlås så är den här designen mycket attraktiv. Den påminner lite om Opinelkniven, dock i avsevärt "finare" material.

~Paul~
 

Bilagor

  • Gene Ingram folder, D2.jpg
    Gene Ingram folder, D2.jpg
    22.4 KB · Visningar: 410
  • Gene Ingram folder, D2, 2.jpg
    Gene Ingram folder, D2, 2.jpg
    24.5 KB · Visningar: 389
  • Gene Ingram folder, D2, 3.jpg
    Gene Ingram folder, D2, 3.jpg
    26.9 KB · Visningar: 396
sicken snygging

det va en snygg fällkniv. Men e den inte för liten för er 2 :)
En sån fin kniv är ju knappt att man vågar använda.

BZ/
 
det va en snygg fällkniv. Men e den inte för liten för er 2 :)
En sån fin kniv är ju knappt att man vågar använda.

BZ/
Haha, jo risken finns att det blir en vitrinvärmare :). Jag har ju trots allt en liknande kniv redan, Queen Sodbuster i AISI D2. Bladet på Soddiesar brukar ligga på runt 6,8 - 8,0 cm. Det är m a o en ganska praktisk kniv.

~Paul~
 

Bilagor

  • Queen Soddie.jpg
    Queen Soddie.jpg
    40.6 KB · Visningar: 387
Får man fråga varför du är sugen på Charge ALX? Den har den där kroken och en extra bit-hållare istället för sax som Charge AL har. Det räcker väl med 1 st bithållare? och en sax är överlägset mer användbar än en sån krok. För mig iallafall.

He he jag tittade inte så noga på vad den innehöll nu. Men det blir nog med sax skulle jag tro. Skulle helst vilja ha bits och krok oxå, men det fanns alltså inte på samma. Iof så har jag den här lill leatherman i nyckelknippan och den har en ganska bra sax.

Seved
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.