Köptips önskas

Ngt OT:
Gick veckans orienteringsbana med med hunden häromveckan. Skogsluffarna har lagt ut en PDF med karta och bana och jag ritade in kontrollpunkterna på en karta från 1992 som inte stämde så bra med den aktuella. Testade i stället i brist på fungerande färgskrivare med pdfkartan i mobilen och det var faktiskt utmärkt att kunna zooma in detaljer för en begynnande åldersynt orienterare. Passade på att spela in GPS-spåret med mobilen.

Personligen så har jag redan vektoriserade kartor i min Etrex för bl a hela Sverige. Det och bättre batteritid när man spelar in spår jämfört mellan mobil och Etrex gör att jag mest använder Etrexen.

Thure
 

Bilagor

  • Screenshot_2016-10-22-11-59-48.jpg
    Screenshot_2016-10-22-11-59-48.jpg
    206.9 KB · Visningar: 579
Batteriförbrukning vid spårning

Intressant variant menar du att den funkar med GPSen registrerande spår i 5 dygn?

Vilken modell?

Thure

Nu har jag kollat förbrukningen vid spårning vid ett par tillfällen med samma resultat. Räkna med att ett fulladdat batteri räcker till 25 - 28 timmars spårning. Här gäller givetvis att inte gå med skärmen påslagen hela tiden. Största delen av förbrukningen (60%) finns under rubriken "Surfplattan är inaktiv". Sedan står skärmen och Locus för 20% var.

Om du går ca 6 timmar per dag och slår av plattan när du inte spårar så räcker batteriet alltså ungefär 4 dagar. Batteriet är på 3450 mAh.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...