Specilized Awol touringhoj fråga

Halloj

Nästa år kanske jag har ekonomisk möjlighet att införskaffa ett ramkit av en Specialized Awol och bygga ihop en av mina ,för tillfället,drömhojar.

Tanken är att jag skall använda mina delar och framförallt hjul ifrån min skivbromsförsedda Nishiki Comp hybrid.

Det jag undrar är om någon vet om Awolen tar 135 mm baknav och 100 mm framnav som min hybrid har ?

Tacksam för synpunkter.


MvhTrialsin
 
Bättre hjl

Tanken är att jag skall använda mina delar och framförallt hjul ifrån min skivbromsförsedda Nishiki Comp hybrid.

Det jag undrar är om någon vet om Awolen tar 135 mm baknav och 100 mm framnav som min hybrid har ?
Jag har iofs inte mätt själ, men med all sannolikhet har äv AWOLen 135 mm baknav och 100 mm framnav.
Men varför inte kolla själv med Specialized? Eller en av deras Specialized Concept Store-affärer i Sverige.

Men jag tycker att du bör tänka om angående hjul och komponentval,
eller snarare källa.
Behåll din Nishiki Comp hybrid som vardags/ful-väder/pendlar-cykel
och köp en komplett Specialized AWOL, eller om du "måste" bygga din cykel själv köp nya komponenter
och ffa bättre hjul + däck.
Hjul + däck är viktiga och kan göra stor skillnad på hela upplevelsen av cykeln.
 
Tack för tipsen,skall helt klart maila och fråga om detta ärende,att jag inte tänkte på det själv.,men men.

/Trialsin
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Farbrorn 26 eller 700c på touringhoj Långcykling 1
Rike Finna touringhoj Långcykling 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.