Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Japp dom kan ju alldrig bli ersättning för vanliga tänger :). Men den ser lite smidig ut.

Seved
Precis, fördelen med denna typ av tång är att de så lätt slinker ner i fickan. Jag brukar använda min när jag skall ut och fiska, tillsammans med en filékniv (den styva varianten). Kan vara bra att ha med sig om man skulle klanta sig (som jag redan gjort några ggr) och sätta kroken i någon kroppsdel :).

~Paul~
 
På tal om enkelhet. Vad tycks om denna Sodbuster av G Ingram i AISI D2 och Wood Pattern Micarta?

Bladet saknar lås men fjädern är förhållandevis stark. Vet man med sig att man inte behöver ett bladlås så är den här designen mycket attraktiv. Den påminner lite om Opinelkniven, dock i avsevärt "finare" material.

~Paul~

Blir inte mycket vackrare än så när det kommer till en fällkniv. Inte i min bok iaf.
 
Precis, fördelen med denna typ av tång är att de så lätt slinker ner i fickan. Jag brukar använda min när jag skall ut och fiska, tillsammans med en filékniv (den styva varianten). Kan vara bra att ha med sig om man skulle klanta sig (som jag redan gjort några ggr) och sätta kroken i någon kroppsdel :).

~Paul~

Japp det är absolut den största fördelen med combitängerna.och dom är absolut bättre än inget alls,

Aj aj dubbel aj :). Jag är ingen storfiskare så jag har inte hunnit sätta nån krok i mej än. Men brorsan har lyckats, och det var inget han kunde rekomendera. BURR
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.