Klocka för yrkesmilitär....

De har alla varienter, jag bytte nyligen mitt rostfria till gummi och finns även de i textil med kardborre.

Den här ser rätt trevlig ut om man inte vill ha metall. http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=LUMINOX_BLACK_OPS_CARBON_8801 Skulle nog kunna tänka mig den till det svenska priset.

L_LUMINOX_BLACK_OPS_CARBON_8801_8802.jpg


Negativt då? Det enda jag kan komma på är att ett platsarmband lätt känns lite kladdigt vid hög värme, men det kan oxå bero på att jag är ovan vid armbandsur.
 
Som stabsråtta eller vakt kanske metallarmband funkar. Skall du däremot vara utomhus och har en tjänst som inte räds kyla skall du helst inte ha metallband mot huden...
 
Inte flygtjänst m a o, då ff tilldelas ur.
Har goda refarenheter av Rolex, men armband som tillåter att hålla uret från huden. En vänlig tekniker borrade igenom och satte stift av nitat silverstål, nån form av hel urrem samt en tygrem under ur. Det går säkert lika bra på billigare ur. Rolex lär numera klassas som smycken, men kostym och smokingvänliga ur är lägre, mindre och guldigare.
Det gäller att ha tiden på sin sida.
 
Rolex lär numera klassas som smycken, men kostym och smokingvänliga ur är lägre, mindre och guldigare.
Det gäller att ha tiden på sin sida.

Rolex är fortfarande mycket fina klockor med gedigen ingenjörskonst, mekaniken är fantastisk. En Explorer II borde passa vilken militär som helst, dessutom en klocka som funkar lika bra i fält, på kasern och på bankett.. Under min värnförmån hade vi skydd på klockorna så man slapp förnedra sig med dessa fula svarta klockor.. Själv körde jag en omega seamaster i 27 år, den har varit med på GU på FJS, i Himalaya, när jag jobbade Professionellt med dykning samt 10 år i säkerhetsbranschen. Nu ligger den i ett skåp, jag har växlat upp och hoppas på 30 härliga år med min nya klocka..

Recon_Tackt_Klockarmband_M90_Camo.jpg
 
Ett armband enligt ovan förhindrar reflexer från glaset, viktigt lärde vi oss när vi utbildade observatörer och prickskyttar.
 
Ett billigare alternativ till Luminox är ju Casio G-shock. Inga onödiga funktioner på min i alla fall. Den har jag haft i tio år och först nu har det lossnat några gummidelar. Jag behåller den batteritiden ut, men sedan blir det nog en G-shock igen. Förhoppningsvis med visare den här gången. Då är den faktiskt ganska lik en Luminox tycker jag!
 
Tror jag skulle satsa på en g-shock som arbetsur om jag hade stökiga arbetsuppgifter utomhus. Billig och funkis.

...har själv en suunto core och den är nöjsam, särskilt med läderrem. Gillar att knapparna inte sticker ut och fastnar, t ex när man kränger på sig ryggsäck. Däremot är armbandet för silvrigt för att vara fältmässigt, om man ska ha uret på handleden och inte runt halsen...för den som vill går det ju att sätta ett skydd på, enligt ovan...

//J
 
rolex--216570-WHI_MED.jpg


en riktig klocka, dessutom är den ganska billig.. en av klockvärldens mest prisvärda klockor!! den är lite klockornas morakniv fast ändå tvärtom på något sätt..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jb-78 Klocka med injtervallfunktion Utrustning allmänt 2
vandrafjäll Vilken klocka med höjdmätare? Utrustning allmänt 30
yakman Klocka med GPS (igen) Utrustning allmänt 3
C.O Analog klocka Utrustning allmänt 42
salvion Crosstrainer med Garmin klocka och pulsmätare? Utrustning allmänt 0
fekki GPS-klocka med pulsmätare Utrustning allmänt 20
Mattias1981 Tips på ny klocka Utrustning allmänt 21
Haffy Klocka för höjd och djup Utrustning allmänt 3
Chillechill3 Liten termometer/klocka Utrustning allmänt 13
skyspy Vilken klocka är mest tålig? Utrustning allmänt 131
skral Höjdmätare i klocka Utrustning allmänt 20
mindful Klocka för fältbruk Utrustning allmänt 39
flanell Luminox eller annan klocka? Utrustning allmänt 45
flanell usb klocka av kännt och bra märke? usb minne Utrustning allmänt 9
ljaw Noggrannhet klocka Utrustning allmänt 1
johnliungman Klocka med höjdmätare, billigt? Utrustning allmänt 0
Putte74 Outdoor klocka... Utrustning allmänt 30
aspenridge Ny Suunto klocka Utrustning allmänt 5
zzeezz Klocka för intervallträning Utrustning allmänt 5
macgunde Behöver tips om en ny klocka... Utrustning allmänt 7
Yonaz En bra klocka! Utrustning allmänt 47
fraewu Bra klocka Utrustning allmänt 7
jonte_carver Råd om GPS-klocka Utrustning allmänt 13
Avslutatmedlemskapx Lättläst klocka i skymningen Utrustning allmänt 13
fuchs klocka som forerunner 305??? Utrustning allmänt 1
hegeland Trött på att din klocka visar fel tid?? Utrustning allmänt 1
Martin Fjäderlätt UL-klocka? Utrustning allmänt 84
cjonsson Hjälp med tips till ny klocka Utrustning allmänt 7
srpp Klocka Utrustning allmänt 9
Sallle Klocka med alla funktioner Utrustning allmänt 31
Carlarmfelt Ny pryl, klocka sunnto?? Utrustning allmänt 2
d.a.n.i.e.l Klocka med höjd-&pulsmätare Utrustning allmänt 2
mrhandley Klocka för det mesta Utrustning allmänt 26
zeromaker Klocka för vandring och klättring Utrustning allmänt 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...