Nybörjarset DMM kammar.

Blev ett kamset 00-5 samt ett set 2-4 och 1-11 Wallnut och 7-11 offset. Man lever ju bara en gång....men med detta som start borde jag klara mig och kunna ha kul?
 
Det blir kalasbra det där!

Jag vet såklart inte hur det ser ut för dig men ofta klättrar vi ju ihop med andra människor som också har säkringar. Tillsammans brukar man kunna få ihop ett rack som räcker för att kunna klättra, även ganska stora berg, med någorlunda säkerhet..
 
Hur förvarar ni grejerna, just nu ligger allt löst i en väska bara. Man kanske ska köpa en "gear sling" att hänga allt på så det slipper ligga löst och man enkelt kan hänga upp hemma?
 
Köp ingen Gear sling, köp en 60-slinga bara. En lite bredare i nylon är bra, den skär inte in så hemskt i axeln om du bär med dig eller klättrar med racket över axeln.
 
Jag är otroligt sugen på att köpa mig en Blue force gear sling och slingfäste, men vart är det bästa och billigaste stället att köpa detta?
Ebay sökningar gav rätt dåliga resultat.
 
Köp ingen Gear sling, köp en 60-slinga bara. En lite bredare i nylon är bra, den skär inte in så hemskt i axeln om du bär med dig eller klättrar med racket över axeln.

Uh? Klart hen ska ha en gear sling. Känns proffsigt o skapar mindre oreda än en 60 sling. Ska man gå budget fungerar en begagnad matkasse alt ett snöre för att hålla reda på racket
 
Lyckegård är sin vana trogen, alltid lika otrevlig i tonen..

Budget har inget med saken att göra. Jag väljer en 60 slinga i nylon över en gear sling för att den är lättare, tar mindre plats och har fler användningsområden. Att du tycker att det ser oprofessionellt ut bryr jag mig inte om.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...