Zegul Rock Solid

Nu har du missuppfattat saken. Min handlare agerar ju helt korrekt när han erbjuder mig en ersättande kajak i samma prisklass, då Tahe helt ignorerat reklamationen. Mitt första val är inte att få pengarna tillbaka utan en ny kajak och det är ju på gång. Diskussionerna har närmast varit vilken kajak jag ska ha i stället, då det visat sig att mina kravspecifikationer inte uppfylls av värst många kajaker.

Tillverkaren agerar dock fullständigt oseriöst. Mitt första val hade faktiskt varit att få en kajak i Rock Solid, där jag betalat mellanskillnaden själv, men Tahe har totalt ignorerat min handlares och mina mail. Jag tror att min handlare var den sista återförsäljaren av Tahes varor i Finland, så det har nog återverkningar för Tahe också. Paddlingskretsarna är relativt små och nog kommunicerar vi i Finland också. Hela situationen är i alla fall överraskande och förbryllande, då det ju inte är så att Tahe är nybörjare inom branschen.

Min kajak är för övrigt inte den enda som haft problem. En kompis köpte en Arrow Play LV ungefär samtidigt och den har inte heller hållit ihop. Tahe har ignorerat den saken också, men det löser sig också genom handlaren. Båda kajakerna torde vara från samma batch, så det är inte uteslutet att det varit något problem med hela batchen, men det förklarar ju inte Tahes agerande.

För övrigt är jag av åsikten att A-Core-konstruktionen inte fungerar för Arrow Play. Gör man en lättare konstruktion bör man ju ändå se till att den håller, vilket Tahe inte lyckats med i detta fall. Som en jämförelse är min Aquarius Sea Lion ännu betydligt lättare, men den har hållit, trots ett hittils hårdare bruk. Arrow Play i Rock Solid vore intressant, jag vidhåller att själva kajaken fungerar riktigt bra, men det lyckades vi ju inte åstadkomma.

Men bra poäng har du ju i att handla från en seriös handlare, och ATerra är säkerligen en sådan i Sverige. I Finland har ingen seriös handlare mig veterligen längre Tahes kajaker (det finns två stora och några små handlare här), det är därför Tahe nu försöker få igång en webbshop för sina varor. Från den skulle jag dock inte rekommendera någon att köpa något i dagens läge.
 
Käre Peter Nylund och Flärp ,

Baserat på dina post vi kontrollerat vårt system och vi har inte samma återvinning registrerats i vårt system.
Som Leif förklarar, slutkunden bör alltid kontakta sin återförsäljare som vi har kontakt med dem . Trotts det, skicka dina reklamationer direkt till min e-post : allan@taheoutdoors.com så att vi kan hitta en lösning på dina problem.

PS. På grund av våra inre rutiner , vi har alltid en dialog med alla våra återförsäljare , även inkluderande Andreas från Upplev !

MVH,
Allan, Tahe Outdoors
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.