Stadium Långfärsskridskor

Kan tyvärr inte jämföra med någonting alls (förutom hockeyrör då), då det är mitt första par långfärds, men jag köpte iaf modellen med snowboardbindning. Är samma skridsko i grunden. Tycker den funkar bra, har åkt både på konstis och naturis. Men det är ju såklart möjligt att det hade gått ännu bättre med en annan skridsko :p
 
Hållbarheten på Stadiums version är inte acceptabel - "hacken" på remmen slits fort och började redan första säsong slira i låsspännet, med lös/öppen/tappad skridsko som följd.
Jag har i o f s inga anda snowboardbindningar att jämföra med - det ser ju lite ut att vara ett problem, som är inbyggt i själva konstruktionen. Desto viktigare med tillgång till utbytesremmar, men det ställer inte Stadium upp med.
 
Min sons skridskor är försedda med Salomon Profil bindningar.

Stadium har haft ett antal olika modeller senaste 10 åren.

Thure
 
Sorry, uttryckt mig oklart ser jag nu - naturligtvis var det själva snowboardbindningen jag var kritisk mot (och bytt). Själva skridskon beter sig helt OK för mina (inte alltför avancerade) behov.
 
Sorry, uttryckt mig oklart ser jag nu - naturligtvis var det själva snowboardbindningen jag var kritisk mot (och bytt). Själva skridskon beter sig helt OK för mina (inte alltför avancerade) behov.

Vet du om det finns någon annan bindning som passar att montera istället för den medföljande?
 
Åkte mycket snowboard med mjuka skor en gång i tiden.
Hade då inga problem med att köpa lösa remmar som reservdelar.
Lyckades aldrig nöta ut ngt annat än stoppningen.
Däremot så hände det väl ngn gång att ett spänne eller den tandade remmen gick tvärt av.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.