Förtunga wobbler ?

Hej alla glada..!
jag har sökt på nätet på bästa sätt att förtynga min wobbler när jag ska fiska djupare...jag har hört att man ska kunna sätta bly på linan...men hur !?!!?

tacksam för svar :)

Hälsar Matte
 
Hej alla glada..!
jag har sökt på nätet på bästa sätt att förtynga min wobbler när jag ska fiska djupare...jag har hört att man ska kunna sätta bly på linan...men hur !?!!?

tacksam för svar :)

Hälsar Matte

Bly fungerar, finns bly som du kan klämma runt linan, eller så sätter du ett päronsänke en bit framför wobblern. Men jag tror man brukar använda sk paravaner för att komma djupare.
Eller så kanske du helt enkelt bara kan byta till en djupdykande wobbler och ha mycket lina ute?
 
Funkar

Päron sänke en bit framför wobblern fungerar utmärkt.
Wobbler en halvmeter tafs, paternosterlekande med päronsänket hängande i rätt klen rev och sedan huvudreven.
Vitsen med det är att du inte mister wobblern om sänket kör fast.
 
Päronsänke..

Tack för tipsen...ska testa 3 vägs leka med päronsänke...
Risken är stor att jag komer fastna..mycket sten där jag ska ner..

Skit fiske på'er ! :)
 
Sätt fast päronsänket en meter framför wobblern eller så med ett vanligt gummiband.

Gummibandet är bra då det är lätt att sätta dit och att ta bort samt att det stannar där du sätter fast det med en enkel ögla. Dessutom går gummibandet enkelt av om du fastnar med sänket i botten så du behöver inte riskera din wobbler.
 
Ett gummiband?
Hur får man det att sitta kvar?
Om det ska sitta kvar så måste man väl linda det så hårt att det blir ett med reven?
Eller menar du att sänket ska hänga fritt i ett gummiband så att det går att rycka lös genom att gummibandet då går av?
Vill gärna veta mera om detta sätt,förstår inte riktigt hur du menar.
 
Dum fråga kanske efter alla tips, men hur tänker du fiska med wobblern? Kasta från land eller båt? Trolla? beroende på hur du fiskar finns olika metoder att få den att gå djupare.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
KaptenKrok Tråden om att trimma Wobbler beten - Flera guider Fiske 1
mipert Nattfiske runt Barsebäck med wobbler? Fiske 2
Avslmedl göra wobbler Fiske 15

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...