minsta båten att havssegla med?

använd det du har

Tack för svaren.Just nu bygger jag om babords salonskoj till,bokhylla,kartbord med stuv under.Men det är för kallt att plasta nu så jag får skruva av all till våren och göra plastningsjobbet då.Till våren skall jag minska sittbrunnen och ha alla fall och skot +styning innefrån.Jag har en massa ideer om saker att göra med min"nymue". Jag efterlyser info om någon slags klädesplagg att "bo i" när jag seglar till Island nästa år.Hälsningar Magnus Reslow
 
Roligt att ta del av dina erfarenheter Magnus. Tycker att du skall läsa gamla trådar om torrdräkter med andningsfunktion i kanotforumet. Borde finnas något liknande som skulle passa dig bra på väg mot Island. Väderleksprognoserna borde vara mycket intressanta på en sådan överfart.

Thure
 
Tack för svaren.Just nu bygger jag om babords salonskoj till,bokhylla,kartbord med stuv under.Men det är för kallt att plasta nu så jag får skruva av all till våren och göra plastningsjobbet då.Till våren skall jag minska sittbrunnen och ha alla fall och skot +styning innefrån.Jag har en massa ideer om saker att göra med min"nymue". Jag efterlyser info om någon slags klädesplagg att "bo i" när jag seglar till Island nästa år.Hälsningar Magnus Reslow

Antar att du har koll på Viggenklubben och deras tekniska tips som man som medlem kan beställa. Om inte kanske det finns nåt du har nytta av.
Kanske vi kan få se några foton på bygget framåt våren.

/Ulf
 
Ta vad du har

Tack för tipsen! Om ni vill se på något spännande så kolla"aroundinten.com"Några killar som skall segla jorden runt i 10-fots båtar.(3 meter).Där går inte att ta med något onödigt.Jag kollar sajten var dag.Tänk en kappsegling jorden runt i 3-meters båtar!Jag skulle gärna vara med men hörde om det för sent.Min vigg är rena herrgården i jämförelse.Anders, tack för tipset om torrdräkt,nu kan jag fortsätta min planering. Ombyggnaden av"nymue" står still nu på grund av kylan,men jag planerar rutter,hamnar,vind,ström och mycket annat som behövs för min världsomsegling.Bra att bo nära biblioteket här i Malmö.Och att ha tillgång till nätet.Hälsningar Magnus Reslow
 
ta vad du har

Gott nytt år alla seglare.Just nu ritar jag på ett vindroder jag skall bygga.Och ett rullfocksystem jag skall bygga från scratch.Det är ganska kallt i skåne nu och jag undrar om det är så klokt att segla söderut via island.Jag avskyr att frysa.Jag går direkt till värmen igen som jag gjort tre ggr tidigare .Alla frågor,ideer,förslag,kommentarer är välkomna.God fortsättning önskar Magnus Reslow.
 
ta vad du har

Hej. Nu är snart våren här.Jag har börjat så smått med mitt projekt.Jag har köpt beg segel som passar min förlända mast.En beg kompass.ochjag kör hårt på gymmet för att komma i trim till min avsegling som kommer att bli strax efter midsommar.Det känns väldigt spännande alltihop och jag har bara seglingen för ögonen när jag sliter på gymmet.Hälsningar Magnus Reslow
 
på gång

Hej.Det var ett tag sedan! Jag harbörjat röra på mig igen efter vinterdvalan.Jag har höjt styrbordskojen i salongen.Innan satt man med knäna mellan öronen.Nu sitter jag bekvämt,dessutom fick jag ett enormt stuvutrymme under.Har köpt tabeller och almanackor för sextant-navigering,som jag är väl förtrogen med.Trots det köpte jag en fast gps på blocket.Hoppas jag lär mig knappa rätt på den.Investerade i en sprillans ny 55 watt solcellspanel som skall klara strömförsörjning till lanternor,innebelysning ock gps.Med en invertor får jag 220 volt ombord och kan använda maskinverktyg,symaskin och brödrost.Nästa projekt är att bygga ett pendelservo-vindroder som jag designat.Sen är jag i princip färdig att dra iväg över Nordsjön till Skottland.(Nordsjön har jag korsat 6 ggr tidigare och jag föredrar den nordliga rutten)Så småningom skall jag ta lite bilder och sätta in på någon sida.Hälsningar Magnus Reslow
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...