Tältkåta

Hej hej! Jag har en 6 man tipi från Kifaru. Har även en kamin till den. Helnöjd, kan verkligen rekommendera en tipi/kåta.

Så härligt!

Nu höjdes plötsligt alla priser på Tentipi på Komplettfritid med flera tusen... Undrar om Tentipi läser här och tvingar butikerna att ta ut vissa priser? Konstigare saker har väl hänt antar jag.
 
Kanske nian är lite onödigt stor. Läste i en annan tråd att sjuan är lagom för två vuxna och fyra barn. Nian tar ju stor plats att ställa upp och stor plats att torka, vilket kan vara en nackdel.
 
Tack för infon Kvarnträsk!

Det låter lovande. Barnen blir dock större och vi vill kunna sitta i tältet också på campingstolar. Men det ska nog gå bra.
 
Så härligt!

Nu höjdes plötsligt alla priser på Tentipi på Komplettfritid med flera tusen... Undrar om Tentipi läser här och tvingar butikerna att ta ut vissa priser? Konstigare saker har väl hänt antar jag.

Nu är de tillbaka på de tidigare priserna, bättre men fortfarande kostsamma.
 
Det var tur att du tipsade om att priserna var tillbaka, mjensen. Vi hade just gett upp och bestämt oss för att spara och köpa ett nästa år istället. Men när nu Safir 7 bp återigen kostade 12400 slog vi till!

Min mormor och morfar köpte ett oranget Jofa-tält på 60-tältet. Det har använts flitigt i över 50 år. Nu har min mamma slängt det, inte för att det var trasigt eller ofräscht, utan för att det var för stort och tungt för henne att hantera. Bomullsvävar verkar mycket hållbara! Hoppas att Tentipi håller samma kvalitet som Jofa.

Bra sagt, skogsbaronen!
 
Det var tur att du tipsade om att priserna var tillbaka, mjensen. Vi hade just gett upp och bestämt oss för att spara och köpa ett nästa år istället. Men när nu Safir 7 bp återigen kostade 12400 slog vi till!

Min mormor och morfar köpte ett oranget Jofa-tält på 60-tältet. Det har använts flitigt i över 50 år. Nu har min mamma slängt det, inte för att det var trasigt eller ofräscht, utan för att det var för stort och tungt för henne att hantera. Bomullsvävar verkar mycket hållbara! Hoppas att Tentipi håller samma kvalitet som Jofa.

Bra sagt, skogsbaronen!

Vassego! Nu längtar vi efter bilder på pärlan:)
 
Nu är priserna höga igen på Komplettfritid, verkar det som. De verkar ha sålt slut på många modeller också. Man tjänar nog på att hålla lite koll på Prisjakt när man ska köpa sånt här! Vi fick ge 12410 kr för tältet, det ska vara inklusive svensk moms och jag hoppas att inte tullen blir dyr.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.