En till black pearl, och annat svammel

Ett förslag på att rädda Smarten: kan du inte bara spackla över själv vecket med extra väv och/eller förtjockad epoxy och på så sätt bygga upp skrovets sektion igen? Kompletterat med ett extra lager väv på insidan borde det bli starkt nog för att hålla. Det förutsätter dock att skrovet är symmetriskt idag och att du kan tänka dig att måla det efteråt, eftersom lagningen lär synas annars.
 
Ett förslag på att rädda Smarten: kan du inte bara spackla över själv vecket med extra väv och/eller förtjockad epoxy och på så sätt bygga upp skrovets sektion igen? Kompletterat med ett extra lager väv på insidan borde det bli starkt nog för att hålla. Det förutsätter dock att skrovet är symmetriskt idag och att du kan tänka dig att måla det efteråt, eftersom lagningen lär synas annars.



Nja... Tyvärr är den inte symmetrisk heller längre tyvärr.. Skulle ifall den ska räddas behöva väta upp ribborna så de går tillbaka till "normal" form och sedan plasta insidan.. Men det är ett långskott att försöka träffa exakt luftfuktighet och har väl tänkt om att en Smart inte riktigt är vad jag vill ha så jag ser det som en lärdom och ett experiment som gick åt h-vete.



Har idag lagt på 3 lager epoxi vått-i-vått och skurit bort diverse bubblor som vart i däcksskarven och lagt i ny väv. Nu är det bara hoppas på att 3 lager är nog för att slipa bort "vävskarvarna".
Och färgpaniken är på sin topp... Kan verkligen inte bestämma mig för vitt, svart eller rescue orange...


/Christoffer
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.