Blå Bands nya frystorkade mat

vad tycker du är fel med näringsinnehållet ? jag saknar fett i produkten optimal innehåll för mig är att det man äter i fält ska ha ca 30g fett per 100 g, vilket blå band inte uppfyller men rätterna tycker jag är väldigt goda.

tycker portioner är väldigt små, allafal för en stor karl som jag.
när jag hade ätit fick jag gå på toa så nu blir det inget mera frystorkad för mig.
 
brukar ha problem med att äta upp allt i en påse;). har hört att många har problem med magen när de äter frystorkat men i min bekantskapskrets har jag inte hört någon som har problem varken med real eller blåband. tror att man ska se till att maten verkligen är uppmjukad innan man äter den, och då räcker inte till agnings tiden som står på påsen. håller med om att en real är man mätt på längre men det tror jag beror på att det är mindre socker och mer fet i real påsarna.

tror även att det kan vara en tillvänjnings process med att äta frystorkat, men i bland så kan man råka ut för en påse som gör att man blir dålig i magen men jag har inte sett något samband mellan märken och rätter. Har blivit riktigt dålig av real viltgryta och curry kyckling men nästa gång gick bra.
 
Jag har sällan eller aldrig problem med magen och frystorkat, förutom vid det tillfället marja beskriver, jag var med då och har fortfarande mentala problem med real kyckling curry. Kanske får omgivningen passa sig något mer än vanligt då man kanske kan bli något mer gasig i kistan men annars inga problem. :) Låt maten stå lite längre i påsen än angiven tid så funkar det bra.
 
Har blivit riktigt dålig av real viltgryta och curry kyckling men nästa gång gick bra.

jag följde instruktionerna, hade i rätt mängd vatten. resultatet blev en soppa istället där det flöt runt lite kyckling bitar... är nog sista gången jag äter real
 
Gillar Mountain house!

Sånna listor gillar jag :) bästa från olika märken!
Har själv inte hunnit testa något frystorkat iom att man är rädd för alla nitlotter :)

Någon som testat Mountain house, travel lunch eller trek n eat? Eller man gör sig bäst med real och blåband?

Under sommarens fjällvandring (den första!) så provade jag faktiskt en del av de rätter som MH har på den svenska marknaden. Jag köpte från AddNature. Jag tyckte att deras kycklingrätter är MYCKET godare än kycklingrätterna från andra märken, främst för att de i konsistensen är trådiga, som långkokt kyckling, och inte fyrkantiga och knäppa i konsistensen som hos andra märken (typ Blå band). Curryrätterna gillade jag mest (kyckling i sötsur sås var dock inte en favorit alls) , men även laxen med potatis i dillsås var kanon. DOCK så bör man tänka på att eftersom det är ett amerikanskt märke så saltar de inte värst mkt, så ta med extra salt. Lite extra dill och svartpeppar i är inte heller fy skam. Så våga prova MH, men tänk på att ni bör ta med lite extra krydda så blir det kanon.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...