Ditt senaste inköp "bilder"

Vid samma vandring testades veggo-köttfärsen. Inte för att den är vegetarisk, utan för att det är en av få torkade färser som alls finns att köpa i vanlig livsmedelsaffär. Helt och fullkomligt vidrig. Blir en blöt, grå massa som ser ut och smakar ungefär som blötlagda toapappersrulle-smulor.

Tillagade du färsen enligt beskrivningen på påsen? Dvs koka i buljong, häll av och pressa ur vattnet, stek. Jag har aldrig varit med om att den (eller någon annan torkad sojafärs) blivit en blöt grå massa.
 
Mekställ för cykel

Har blivit cykelbiten på senaste och börjat pendla till jobbet, 50 ggr 18 km = totalt 90 pendlarmil cyklat idag, samt köpt en mountainbike som jag kör på helgerna. Insåg snabbt att det är jobbigt att svära med en cykel som lever sitt eget liv när man försöker skruva och serva. Nu kan man rotera den hur som helst och ha båda händerna fria. Halleluja! Park Tool PCS9 och kostar dryga tusenlappen. (OK, inte helt friluftsrelaterat men jag köpte en ny Garmin eTrex 30 GPS nyss också - slog sönder min gamla eTrex när jag flög äver styret på MTBn).
 

Bilagor

  • park_tool_pcs9.jpg
    park_tool_pcs9.jpg
    47.9 KB · Visningar: 4,352
Har blivit cykelbiten på senaste och börjat pendla till jobbet, 50 ggr 18 km = 90 mil idag, samt köpt en mountainbike. Insåg snabbt att det är jobbigt att svära med en cykel som lever sitt eget liv när man försöker skruva och serva. Nu kan man rotera den hur som helst och ha båda händerna fria. Halleluja! Park Tool PCS9 och kostar dryga tusenlappen. (OK, inte helt friluftsrelaterat men jag köpte en ny Garmin eTrex 30 GPS nyss också - slog sönder min gamla eTrex när jag flög äver styret på MTBn).

90 mil, bara idag. Du står härmed på min idollista ;)
 
Har blivit cykelbiten på senaste och börjat pendla till jobbet, 50 ggr 18 km = totalt 90 pendlarmil cyklat idag, samt köpt en mountainbike som jag kör på helgerna. Insåg snabbt att det är jobbigt att svära med en cykel som lever sitt eget liv när man försöker skruva och serva. Nu kan man rotera den hur som helst och ha båda händerna fria. Halleluja! Park Tool PCS9 och kostar dryga tusenlappen. (OK, inte helt friluftsrelaterat men jag köpte en ny Garmin eTrex 30 GPS nyss också - slog sönder min gamla eTrex när jag flög äver styret på MTBn).
Själv har jag planerat att bygga ett eget mekställe, i sådär 3 år. Kommer nog dröja ett tag till också innan jag gör det. Blivit en del svärande men är man snål så får man lida.
 
Klura på om du inte ska köpa ett Park Tool ändå. Ruskigt genomtänkt. Benen är inte i vägen och du kan rotera cykeln 360 grader runt axeln som den är upphängd på. Den gummiklädda gripklon verkar väldigt stöddig och har urtag på ovan- och undersida så man inte klämmer på vajrarna.

Köpte grejerna på ChainReactionCycles. Jag köpte en kedjerengörare för <300 spänn och saknade en liten borste som skulle ingå. Mailade och bad dem skicka en ny borste men fick ett helt nytt kit igår! Klagade lite på strul med frakt och fick 10£ i kuponger att använda vid nästa tillfälle. Riktigt bra butik.

Saknade bara borsten men fick hela rubbet:
parktool-chain-gang-cleaner.jpg


Själv har jag planerat att bygga ett eget mekställe, i sådär 3 år. Kommer nog dröja ett tag till också innan jag gör det. Blivit en del svärande men är man snål så får man lida.
 
performance.jpeg


Meindl Performance

efter att mina sista utslitna GK-kängor som har varit mig kärt dem sista åren gick sin sista vandring i kebnekaise bestämde jag mig för att investera i ett par riktigt omtyckta och komfortabla kängor. stod mellan dessa och ett par Lundhags, men det fanns fler fördelar med dessa och därav valet.

nu är jag bara på jakt efter "riktiga" skosnören till kängorna. varit inne i tankarna på att investera i ett snöre som används till motorbåtar alt. motorsågar för att kicka igång motorn. någon som har testat detta?
 
Snören ....

Köpte en bättre "paracord" när mina snören gav upp efter kort tids användande på Jörnkängorna....och tror dom är inne på sitt 8:e år nu...:)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...