Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Alltså jag förmodar att de är tillverkade i samma laminat som Frosts gamla, dvs i Uddeholm UHB 2140/Arne (ekv. AISI O1). Skaftet är rödmålad björk. Kniven på bild är förmodligen från 40-50 talet med tanke på hur logon och slidan ser ut.

~Paul~

Tackar :) Men dom tillverkas inte i nån form nu va.

Seved
 
Javisst fn du. Jag har noll koll på moror, men har tänkt börja samla på dom lite. Så jag får väl försöka läsa lite om dom. Det är ju ändå endel av svenska knivhistorien. Samtidigt är dom nog en av anledningarna till att knivmakeriet höll på att dö ut i sverige.

Seved
Ja, det låg nog mycket i det. Tyvärr kan du inte räkna med ett speciellt högt andrahandsvärde.

~Paul~
 
Ja, det låg nog mycket i det. Tyvärr kan du inte räkna med ett speciellt högt andrahandsvärde.

~Paul~

Nej nej. Det lär nog dröja innan det blir nåt värde i gamla moror. Det tillverkades 3 siljarder morer ungefär. Det är bara för min egen skull. För att tillfredsställa mina samlargener :)

Seved
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...