Nybörjarproblem kring Stockholm?

Har precis börjat med lite bouldering och hade väldigt kul i skogarna kring Uppsala under helgen. Det är dock lite väl långt att köra dit efter jobbet känner jag.

Så finns det några enkla (4or, enkla 5or) men ändå roliga problem i och nära Stockholm som ni vill rekommendera? Gärna om de används ofta nog för att inte vara helt täckta i mossa, men det är ju inte det viktigaste.
 
Kärsön är det som jag tänker på när jag läser ditt inlägg, men vet inte hur trafiken är där, jag bumlar inte så mycket. Kärsön's stora nackdel är myggen, de håller nog en hel del folk borta på sommrarna.
 
Jag var på Kärsön i förra veckan.
Myggen är som sagt det stora problemet, för det finns många av dom där!

Dock en del kul sprickklättring som får nybörjare att känna sig väldigt duktiga! :)
 
Jag är väl inte helt medveten om svårighetsgrader eller liknande men det finns två stycken bouldering-saker i rolambshovsparken. Vet inte om du redan varit där eller att dom är fel, men tänkte bara tipsa.

Kan notera att jag tror att dom är relativt lätta, jag kunde som okunnig klättra upp på en sida, hade inte en chans på resten men antar allt som allt att de är till för nybörjare.
 
Senast ändrad:
Orhem har väldigt många vältrafikerade väggar och kan rekommenderas för alla grader. När det gäller "citybouldering" skulle jag hellre än Rålis (som ju är två plastsvampar!) vilja tipsa om Lilla Essingen och Solstugan vid Fredhäll. Jag klättrar hellre ett problem på sten än tjugo på plast. Men det får stå för mig.

Lättare grejer hittas också i Kolartorp. Där hade jag mycket roligt mina första år ute. Där måste du dock packa med en stålborste i ryggsäcken...

Alla spots finns på 27crags.com tror jag.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Davvids Hitta Bouldrare Stockholm Bouldering 3
Ensåncesar Förare-Stockholm, Orhem Bouldering 2
Telisnicke Karbin i Stockholm Bouldering 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...