Sverigetrampet - 240 mil självsvält

Kör på!

Men det är väl inget att gnälla på det där. Han har hittat ett projekt. Och så vill han ha uppmärksamhet. Om någon bryr sig så är det väl dennes problem. Om någon inte gör det så är det väl samma lika där.

Blir det kris har han ju teamet som hjälper honom på plats. Fan så mycket farligare att röka eller sitta i soffan.

Min kulor satsar jag dock på att han kommer bryta efter 7 dagar.

Kör hårt!
 
Låg fysisk aktivitet under många timmar per dag, så går det nog utmärkt att utföra. Man blir ju inte helt apatiskt bara för att man inte äter.
 
Hen ska bara dricka vanligt vatten..?
Jag hade inte velat göra det utan daglig medicinsk övervakning, inkl blodprover.

Hen kommer att ha ökt omsättning, förbruk og behov av elektrolyter och spårämnen intracellulärt vilket i värsta fall kan få mkt allvarliga konsekvenser.

Faller K, Mg, fosfat eller Na i serum och hen utvecklar allvarlig hypokalemi/ hypomagnesemi osv (vilket inte är helt otänkbart) så kan det bara sluta på ett sätt...
 
Jag trodde inte på det , tippade att det gick och göra med några hundra kcal överlevnadsproviant dygn,salt,vitaminmineraltabletter.

Nu har snubben eldat upp kroppen o bara kört med salt/mineraltabletter och vatten liksåm..

Ja jävlar , ska bli jävligt intressant och få se hälsomätvärden sen
 
Precis som väntat så fungerar det naturligtvis. Det är nog miljontals människor runt om i världen som redan testat detta mycket regelbundet! Dels alla de som stundtals helt enkelt inte har något att äta, men också alla de som av olika orsaker väljer att fasta
 
Ja det var en imponerande prestation! Men förmodligen var han bra påläst och kände sig själv.
Sen är det förmodligen bara ett utgångsläge där han visste att allt kan hända.
Det räcker ju med att bli förkyld eller magsjuk så spricker det. Man måste ha lite tur också.

Kul att alla olyckskorpar fick käka upp!

mvh thomas
 
Många lärdomar fick han och teamet. Att äta upp till fettprocent 24 före cykling och svält underlättar förstås mkt. Såg en video från dan innan målgång.

Han verkade lite påverkad av sitt låga blodsocker då. Att de hade koll på blodsocker mm var troligen en av nycklarna till framgången.

Thure
 
Otroligt imponerande!
Har själv provat att vara utan kalorier i en knapp vecka och var rejält påverkad av det. Att klara de dagsetapperna... Trodde aldrig det skulle gå
Hatten av!
Väntar med spänning på en analys av turen, av hans värden under tiden och hoppas på att han delar med sig av resultatet av undersökningen han ska göra imorgon.
 
Om man fastar så många dar i rad är jag nästan hundra på att han fått tarmtömningsproblem efteråt. Kan ta flera månader att återställa magen efter en så här grej.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.