ALLMÄNT OM FORUM

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
DET VÄRSTA JAG VET ÄR:

1. PERSONER SOM DIVIDERAR OM PETITESSER :
"PETIGEOMETRI".

2. PERSONER SOM INTE GILLAR ANNAT ÄN
DE SJÄLVA GÖR : "EGOCENTRIKER"

3. PERSONER SOM ÄR "KONSERVATIVA"(det skall vara som
tidigare- inget får ändras)

4. BAKÅTSTRÄVARE

5. ALLT SOM DE INTE FÖRSTÅR ÄR DÅLIGT " FANTASILÖSA"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
DU FÅR GÄRNA SKRIVA MED gemener, OM DU VILL,
DET STÖR MIG INTE!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

FINNS DET NÅGOT ANNAT SOM STÖR DIG ?

DE INLÄGG SOM JAG INTE GILLAR LÄSER JAG INTE:
UNGEFÄR SOM DÅLIGA PROGRAM PÅ TV- JAG SER DEM INTE.
DVS ANVÄNDER "ON-OFF"-knappen

JA HÖR DÅLIGT VAD DU SÄGER EFTERSOM DU "VISKAR
SÅ LÅGT" MED DINA gemener:

TALA UR SKÄGGET, SÅ MAN HÖR VAD DU SÄGER !

(Men var ärlig och säg var skon klämmer - dvs. en som
vågar sicka ut och det STÖR. Som jag sade tidigare
ALLT MÅSTE STÖRA DIG DÅ DU RESER UTOMLANDS. TÄNK VAD
DIN OMGIVNING MÅSTE BLI STÖRD PÅ DIG: " KLAGMÅNS ")

- VACKRA DRAKAR VILL GÄRNA FLYGA -
[Ändrat av vibbe 2006-11-28 kl 12:45]
 
Tjaaa det klart att det gör väl inget om man vill sticka ut, det kan man ju göra på många sätt. Fast ibland kanske man som sagt måste ta seden dit man kommer. Det beror väl lite på.

Själv klär jag mig olika beroende på sammanhang, och använder olika slags språk beroende på vem jag pratar med. Samma med internet, jag skriver olika slags språk på olika forum. När det gäller programmering försöker jag följa standarder så mycket som möjligt. Visst är det ju bra att spränga gränser, fast man ska nog fundera över konsekvenserna innan man gör det. Konsekvensen av att skriva med stora bokstäver på ett ställe på Utsidan kanske är att folk inte orkar läsa vad man skriver. Jag orkar det definitivt inte...

Men visst, så länge folk inte förolämpar varandra så är det väl helt okej att skriva på vilket sätt man själv tycker är bra.
 
DET FINNS PERSONER SOM:

a) LEDER UTVECKLINGEN
(produktutvecklare, m. fl.)

b) de som följer utvecklingen.

TÄNK ANNORLUNDA, ta inte seden dit du kommer
om du menar att man skall göra som vi andra
gör - grupptyck, mobbing, inskränkhet - USCH.

DET JOBBIIGASTE MED SWE TYCKER DE PERSONER (finns
tyvärr turisböcker som varnar för detta i SWE) som "tågluffat" här men bor i den DEN NYA VÄRLDEN ÄR: denna LIKFORMIGHET SOM RÅDER HÄR. DET ÄR MYCKET "PÅFRESTANDE" SKRVER DE.

SJÄLV HAR JAG ALDRIG TYCKT LIKALEDES OM "DEN NYA VÄRLDEN": DET HAR I STÄLLET VARIT BEFIANDE/GIVAND MED ALLT NYTT.

DEN SOM STÖRS AV VARSALER PÅ SKÄRMEN, BÖR NOG SANNA HEMMA och ta sedan där de står.

VI ÄR SÅ OLIKA OCH DET SKALL VI VAR MYCKET TACKSAMMA FÖR !
 
vibbe; sa:
DET FINNS PERSONER SOM:

a) LEDER UTVECKLINGEN
(produktutvecklare, m. fl.)

b) de som följer utvecklingen.
Vem bestämmer vad som är "utveckling" och vad definerar vem som leder resp. följer denna? Vem definierar punkten från vilken "utvecklingen" färdas?
 
Den typografi som gäller idag grundades redan på 1500-talet och har gång på gång visat sig vara det bästa ur läsbarhetssynpunkt. Och det råder inga som helst tvivel om att gemener är mer lättlästa än enbart versaler. Serifa gemener är t.o.m. framtagna just för att det skall vara enkelt att läsa dem.

Att VERSALER innebär att man skriker har såvitt jag vet gällt ända sen jag började chatta på irc i början av 90-talet. Det är möjligt att det var nån form av konvention att skriva med enbart versaler innan det, på den tiden man använde BAUDOT och liknande.
 
öringen; sa:
Stadan; sa:
vibbe; sa:
DET FINNS PERSONER SOM:

a) LEDER UTVECKLINGEN
(produktutvecklare, m. fl.)

b) de som följer utvecklingen.
Vem bestämmer vad som är "utveckling" och vad definerar vem som leder resp. följer denna? Vem definierar punkten från vilken "utvecklingen" färdas?

Men det förstår du väl att Olle gör!!
Ja uppenbarligen. Det återstår då bara för oss andra att snällt följa efter...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.