Gissa position

Visst har vi fått god hjälp, men jag får ändå inte ihop det. Men för att komma vidare så gissar jag att du är på leden mellan Treriksröset och Pältsastugan, ungefär där namnet Nordkalottleden står.
 
Visst är det så, eftersom Aronwidforss gissning var fel måste jag ha kommit från andra hållet. Befinner mig vid kalfjället Duoibal och blickar tillbaks över Treriksrösets omgivning.
 
Eftersom det blev lite tokigt med förra bilden dristar jag mig till att lägga upp en ny bild (ingen filnamn denna gången): var är detta bild tagen?
 

Bilagor

  • IMG_0205_1.jpg
    IMG_0205_1.jpg
    77.5 KB · Visningar: 482
Jag har "fuskat" och gjort lite efterforskningar.
Bilden är datumstämplad 20I4-08-31. Vad jag fått fram så gick Veronika från Hellmobotn till Sörfjorden via Nordkalotten & Grenseleden då.

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?p=697096#post697096

Eftersom bilden dessutom har tidsstämpeln 02:57 bör den med tanke på skuggorna vara tagen i nordvästlig riktning.

Tyvärr hjälper detta inte mig så väldigt mycket, jag tycker fortfarande att den är svår.

Mvh/Rickard
 
Snygg research, inte alls "fusk" enligt min mening. Jag har själv gjort liknande efterforskningar tidigare. Men jag drar en annan slutsats av skuggan. Solen bör väl stå mellan NNO och NO och med tanke på sommartiden. Sen har väl fotografen vridit sig lite åt höger, så jag tror fotot är taget mot sydväst. Eller tänker jag fel?
 
Ok, nu fattar jag. Bilden är förstås tagen kl. 15, inte mitt i natten, vilket förstås hade varit omöjligt med tanke på datumet!
 
Jag tror du står på leden ONO om Skájdevárre, som i sin tur ligger öster om Rr 249a, och tar kortet I riktning mot Gájssemierro. Sjön som syns mitt bilden har inget namn på kartan men ligger på ca 590 möh.
Mvh/Rickard
 
Tack, då prövar jag med en ny fråga. Vad heter dalgången?
Mvh/Rickard
 

Bilagor

  • P1020317.jpg
    P1020317.jpg
    47.4 KB · Visningar: 248
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...