Singel i salto i juli - nån mer?

Hej!

Jag har beslutat att sluta vänta på någon annan som vill göra samma sak som jag. Alltid är det annat som ska prioriteras och livet går inte i repris. Jag har aldrig varit norr om Sundsvall eller varit ut och vandrat längre heller. Norrländska fjällen är nytt för mig.

Min bästa vän råkade ut för en hjärnblödning nyss och ligger nu på sjukhus och kämpar med att ta sig tillbaka. Det är hemskt! Vi hade planer i sommar som nu försvann men för hennes skull känner jag att jag ska ta vara på livet och inte vänta.

Jag har därför beslutat att åka till Saltoluokta fjällstation med STF i juli och undrar om någon mer som ska dit på samma resa finns här på Utsidan? Vore kul att få kontakt isf!
 
Hej Linda!
Hur gick det, kom du iväg på Singel i Salto? Hur var det? Jag har försökt hitta nån singelvandring för nu i sommar (2017) men inte hittat nåt. Undrar hur det var?
 
Hej Soleil!

Jo jag åkte och det var verkligen en upplevelse måste jag säga. På många sätt!! Dels var det spännande att åka nattåg upp till Gällivare och sen ta sig med buss och båt till salto. D

et som var bra var att det var ju vanligt folk som bokat in sig på samma resa. Vissa mer vana än andra och så vidare men allt var tillåtet och ok. i och med att nästan alla åkte utan att känna någon så blev ju stämningen öppen och vi blev snabbt en grupp. Vi hade två jättebra och roliga guider också som vi gick med. För mig var det bra att vi bodde på samma ställe och tog dagsturer på fjället osv. Man fick en ordentlig säng att sova i och duscha osv.

Maten var helt magisk. Vi åt middag på Salto varje kväll efter vandringarna och fick prata om vad vi varit med om och fick höra om morgondagens äventyr. Men vilken mat!! Wow, riktiga mästerkockar där uppe måste jag säga.

Jag har bara gott att säga om Singel i Salto, det var mycket givande och gav mersmak på alla sätt och vis. Jag tror jag sett att det ska anordnas igen så boka plats tycker jag. Vet att Friluftsfrämjandet också har liknande resor.

Lycka till!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
skogsmulle78 Singel i Salto 2018 Fjällvandring 1
Nilsson75 Resa två som singel Fjällvandring 6
ison Vem arrangerar "singel-vandringar"? Fjällvandring 6
Mumfi Feedback på två turer (Salto-Salto via Sarek, Abisko-Nikka utanför KL) Fjällvandring 3
Pallaskatten Sarekpremiär: Salto-Bastavágge-Ruohtesvágge-Ritsem Fjällvandring 13
Tompaa Re: Vanadring sarek, suorva-->rapadalen--->Skierfe--->svine/sitojaure-->salto/kebnats Fjällvandring 3
Tagetes På väg till Salto efter nio sarekdagar! Fjällvandring 1
eyck Bussturer Gällivare > Ritsem och Salto > Gällivare Fjällvandring 0
Småtärna Salto-Kvikkjokk färdriktning och omväg Fjällvandring 8
Grynet_Molvin Mygg 7-16 Augusti, Vindelfjällen vs Nikka-Salto Fjällvandring 11
jonas72 Akka-Salto eller vice versa Fjällvandring 5
SiljeA Salto-Kvikkjokk, i bil og med hunden. Tips? Fjällvandring 2
DanielK Vattentillgång Salto-Kvikkjokk? Fjällvandring 3
LeifS Stalo - Njåtjåsvagge - Salto Fjällvandring 9
Kalle B Salto-Sito-Pastavagge-Suorva Fjällvandring 4
silverjuggler Myggläget Grövelsjöfjällen nu i juli? Fjällvandring 4
Jonity Ammarfjället början av juli Fjällvandring 4
NiclasLG Dela taxi Kiruna flygplats - Nikkaloukta 26 jul 2023 Fjällvandring 3
Henning K Kyrkhelg Alkavare 30./31. juli Fjällvandring 7
Sacha22 Transport från Duved till Storulvån lör 30 juli - dela taxi Fjällvandring 0
imbe91 Vandring i Sarek i juli 2021 Fjällvandring 0
elinalicia Var ska vi vandra i juli 2021? Fjällvandring 24
Dunderkvarnen Kvikkjokk-saltouloukta 14-19 juli. Helikopter tillbaka. Fjällvandring 0
Sverigesnationalparker.nu Vadvetjåkkå i månadsskiftet juli / augusti Fjällvandring 20
fback Kungsleden i juli 2020 - snösmältning? Fjällvandring 2
tholedo Sarek Juli 2020 - Vatten & Snö problem? Fjällvandring 3
SimonochElinvandrar Kårsavaggestugan i Juli Fjällvandring 6
xoxoxo Ska du till Kebnekaise? En del snö och väldigt halt juli-2019 Fjällvandring 5
Christoffer_123 Vadning Sarek i början av juli Fjällvandring 5
Quebec Vandringskompis sökes sen juni eller juli Fjällvandring 1
coffeefolder Solovandring 7-10 dagar i fjäll slutet av Juni/början av juli Fjällvandring 16
Friluffarna Samåkning taxi Kiruna-Abisko 14 juli Fjällvandring 0
Totteman Jämtlandsfjällen...vandring i juli 2017 Fjällvandring 0
Jojosurf Dela Taxi Nikkaluokta - Kiruna flygplatsen 28 juli Fjällvandring 0
oscarsundholm Dela helikopter Stora Sjöfallet-Aktse (31 juli) Fjällvandring 0
sanoj89 Abisko till Nikkaluokta i juli Fjällvandring 2
cloud76 Sen vår - snöläget i Lapplandsfjällen 9 juli? Fjällvandring 1
Dalu0700 Singelvandring Jämtlandstriangeln Juli 16 – Juli 19 Fjällvandring 0
cloud76 Vandra norra lapplandsfjällen med start 10-17 juli? Fjällvandring 4
Linda G Vandringssällskap sökes i juli Jämtlandstriangeln Fjällvandring 0
Struntprat Sarekvandring tidigt i juli - turförslag Fjällvandring 14
thesleff Dela taxi Kiruna till Nikkaloukta 23 juli (lördag)? Fjällvandring 0
Tagetes Aktuell info om snöläge och blöthet Sarek juli 2016 Fjällvandring 2
Jojosurf Sovsäck +6 abisko - nikk juli? Fjällvandring 3
jorika Samåkning Nikkaloukta - Kiruna 1 juli (och från kiruna - nikkaloukta 25 juni) Fjällvandring 0
rodica Dela taxi Undersåker station till Vålådalen 31 juli? Fjällvandring 0
rodica Dela taxi från Storulvån 31 juli? Fjällvandring 0
VickiPollard sällskap kungsleden juli Fjällvandring 0
camoscio Jämtland, slutet av juli Fjällvandring 5
croby Kittelfjäll i juli? Fjällvandring 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.