Ditt senaste inköp "bilder"

Är det samma? Hmm. Det är ju nästan lika tungt det.

Hur som ser det ut som ett jättefint tält. Du blir säkert supernöjd!

Har spanat på det en längre tid. Efter som jag redan har ett Keron 3GT så kändes det lite lyxigt med ytterligare ett expeditionstält.... Hade aldrig köpt det för fullpris, men för "bara" 4000 så är det nog ett bra köp.
 
Haglöfs

Nya Haglöfs Vertigo Hi II GT, bara gått i ett par löparskor innan, ska bli kul att prova riktiga vandringskängor.
 

Bilagor

  • Haglöfs-2.jpg
    Haglöfs-2.jpg
    22.7 KB · Visningar: 1,494
Inför mörka nätter vid västkusten

Lite glad o se möjligheter med bra belysning till sommarnätter vid kusten.Samt usb utgång till mobil laddning.
Batteriet räcker med full styrka i 8 timmar och med svag belysning i 70 timmar.Har flera extra batterier :)
 

Bilagor

  • Campinglampajpg.jpg
    Campinglampajpg.jpg
    80.1 KB · Visningar: 1,469
Senast ändrad:
Arctic Alpine Veloce

Arctic Alpine Veloce...beställt men inte kommit ännu.
 

Bilagor

  • 9998961-origpic-5557ec.jpg
    9998961-origpic-5557ec.jpg
    20.5 KB · Visningar: 1,427
Ännu en Mantorsele - unisexversionen den här gången.
Och den satt INTE på någon ryggsäck, den var lös...
Det går fortfarande att göra fynd i Sverige!
 

Bilagor

  • PICT8802-72dpi.jpg
    PICT8802-72dpi.jpg
    64.6 KB · Visningar: 1,360
Arctic Alpine Veloce...beställt men inte kommit ännu.



Stormlinorna (dyneema) levereras (i alla fall till mitt) i 2 delar, man kapar själv i rätta längder och monterar dom. Man får tänka sig för lite. Tips på längder och knutar finns på nätet och en extra linsträckare ska medfölja i reparationssatsen. Lycka till med nya tältet, ett bra val tycker jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nejdå, den är (mycket mycket långsamt) på väg att bli klar. Hon har alldeles för mycket
'riktigt' sadelmakeriarbete att sköta för att mitt lilla tidsuppfyllarprojekt ska ta mer än myr-
steg per månad... Den ser riktigt bra ut faktiskt, lädret är klart och kuddarna är också, i
princip, klara. Sen ska det nitas fast remmar - och slutligen sys ihop...
 
Hm, köp och köp... Farsan dog - och jag blev med kanadensare...

En Trapper i en lite unik färgkombination - köpt direkt på fabriken i Tillberga.
Gelcoaten i sprutan tog slut före slutet på formen - och då körde dom färdigt med den andra sprutan
istället för att tvätta ur formen (eller blanda nytt och riskera att få en liten nyansskillnad i kulören,
vilket ändå skulle renderat andrasorteringsförsäljning på fabriksoutleten efter säsong...)

Numera med möjlighet till (2hk Mariner) motordrift
- när sjöarna blir för långa, motströmmen för tung etc...
 

Bilagor

  • PICT8803B-72dpi.jpg
    PICT8803B-72dpi.jpg
    65.3 KB · Visningar: 1,067

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.