Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kroppslängd sovsäck Carinthia Defence 4
- Trådstartare linggon
- Start datum
Har själv en defence 6. Är 190 lång och large modellen är helt perfekt till längden.
Jag rekommenderar verkligen dessa säckar, prisvärda och mycket robusta. Beroende på ditt tilltänkta användningsområde, så bör du överväga valet mellan dun och syntet. Själv köper jag aldrig mer en dunsäck efter ha sovit med en blöt sådan i två nätter, när kvicksilvret gick under femton grader.
Naturligtvis är dunsäcken lättare och tar mindre plats, men om du skall vara ute en längre period, över en vecka, så är syntetsäcken ett bättre val enligt mig.
Tror du mig inte? Kolla Kanada på Tvers med Monsen när han är tvungen att sprätta upp dunsäcken pga den frysta kondensen...
Jag rekommenderar verkligen dessa säckar, prisvärda och mycket robusta. Beroende på ditt tilltänkta användningsområde, så bör du överväga valet mellan dun och syntet. Själv köper jag aldrig mer en dunsäck efter ha sovit med en blöt sådan i två nätter, när kvicksilvret gick under femton grader.
Naturligtvis är dunsäcken lättare och tar mindre plats, men om du skall vara ute en längre period, över en vecka, så är syntetsäcken ett bättre val enligt mig.
Tror du mig inte? Kolla Kanada på Tvers med Monsen när han är tvungen att sprätta upp dunsäcken pga den frysta kondensen...
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Har själv en defence 6. Är 190 lång och large modellen är helt perfekt till längden.
Tror du mig inte? Kolla Kanada på Tvers med Monsen när han är tvungen att sprätta upp dunsäcken pga den frysta kondensen...![]()
Kondens i säcken beror ju mkt hur du klär dig o hur varmt de är i sovsäcken...
De krävs ju att man har erfarenhet hur man ska klä sig o hur sovsäcken fungerar i olika temperaturer att man inte sover för varmt o svettas för mkt....
Har inte sovit mer än 3 nätter i följd under vintern än så länge men hoppas på längre turer så jag har inte jätte koll ännu hur min sovsäck funkar längre perioder i kylan..
Kondens i säcken beror ju mkt hur du klär dig o hur varmt de är i sovsäcken...
De krävs ju att man har erfarenhet hur man ska klä sig o hur sovsäcken fungerar i olika temperaturer att man inte sover för varmt o svettas för mkt....
Har inte sovit mer än 3 nätter i följd under vintern än så länge men hoppas på längre turer så jag har inte jätte koll ännu hur min sovsäck funkar längre perioder i kylan..
Trots mitt nickname här på utsidan har jag sovit många nätter i väta och köld. En dunsäck fungerar utmärkt fram tills dess den av någon anledning blir blöt.
Om den är ordentligt impregnerad så minskar naturligtvis den sannolikheten.
Men om du har en torrsäck med hål i när det växlar mellan 0 till -15 på en dag och hygglig nederbörd, när det läcker in i ryggsäcken så har du garanterat en kylig natt att se fram mot. Ett annan gång gick jag ner i en vak.
Mitt starka råd blir därmed att du försäkrar dig att säcken förvaras vattentätt.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg