Milford Track, Nya Zeeland

Den 14. mars förra året avslutade vi varan vandring på Milford Track men vi gick den normala vandringen. Jag hade bokat den 6 månader innan. Att de stugorna ni var på var så lyxiga såg man inte direkt utifrån. Kan säga att vara stugor var rätt enkla man fick till och med har med egna köksbestyr. Nåväl, härlig att ni hade så bra väder när ni var uppe på passet för det hade inte vi. Övriga dagar hade vi kanon väder, kanske bättre än ni hade men just över passet hade man önskat sig bra väder för vi såg nästan ingenting.
Fina bilder Monika.
Mvh Veronika
 
Hej Veni, vi har verkligen skuggat varandra i den här delen av världen!
Ja, vi hade jättetur med vädret och utsikten, verkligen. Även dagarna innan och efter i Queenstown, samt Sydney i Australien. Inte förrän sista morgonen hamnade vi i ösregn, innan dess hade det bara varit några skvättar precis i början av vandringen, samt sista dagens sightseeingbåttur på Milford Sound. Med ca 200 regndagar per år så är det inte så lätt att pricka in rätt!
 
Medans ni är fortfarande kvar i den del av världen, är jag tillbaks sedan april förra året...bifogar bilder som det såg ut när vi var uppe på passet. Så genomblött har jag aldrig varit i mitt liv men glad ser jag ut ändå...men nästan alla andra dagar hade vi kanonväder under de 3 veckor vi reste rund i NZ.
Mvh Veni
 

Bilagor

  • IMG_8005_1.jpg
    IMG_8005_1.jpg
    57.6 KB · Visningar: 316
  • IMG_8000_2.jpg
    IMG_8000_2.jpg
    72.8 KB · Visningar: 306

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...