För "daglig" GPS-Tracking så använder jag appen "GPS-Logger" som finns till Android.
Man kan ställa in så att Appen startar med automatik då mobilen startas och den ligger helt och hållet i bakgrunden och sköter sitt arbete.
För att spara batteri på mobilen så kan man låta den logga med ett längre intervall, om man inte har några större krav på exaktare plats vid varje tidpunkt så kan man ha rätt lång tid mellan loggningarna.
Med Appen kan man även ställa in så att den mailar "dagens" GPS-Rutt med ett visst intervall, vilket är alldeles förträffligt då man med automatik får "GPS-Rutten" till sin mail och därmed slipper ansluta telefonen till datorn för att tanka ned loggfilen.
Man kan experimentera lite med hur långt intervall mellan GPS-loggningen man vill ha för att inte förbruka onödigt mycket batteri.
Jag har på min mobiltelefon konfigurerat att GPS-Logga med 10 minuters intervall då jag inte har större behov av att veta var jag varit än att jag kan gå tillbaka i tiden för att kunna se "ungefär" var jag befann mig vid en specifik tidpunkt eller hur lång tid det tog att åka från X till Y (blir inte *exakt* men tillräckligt noga för min del).
Perfekt även då man ska tidsrapportera för det går att se när man kommer/lämnar en arbetsplats/kund osv.
Kan verkligen rekommendera appen.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mendhak.gpslogger
Testa gärna och återkom med info om vad ni tycker om Appen...
.