Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Gissa kniven:)
Köpte den här kniven som present till min farbror 1958 eller 59. Den blev väl inte hans favoritkniv men användes som jag kommer ihåg vid ett plastgjutningsprojekt på 60-talet. När han senare på 90-talet avled fick jag tillbaka kniven. Den blev liggande i mina gömmor tills jag i går fick ögonen på den.

Fullständigt insmetad med härdad polyester såg den inte för rolig ut men efter ett par timmars petande och utslitna naglar började en kniv framträda dock är det mycket arbete kvar. Om man vill få bladet i skick måste den nog lämnas bort. Det som slår mig är hur tight kniven är, inga som helst glapp. Blir den klar lägger jag upp en bild.
 

Bilagor

  • LX3.2014-08-22.P1160564.KFG.jpg
    LX3.2014-08-22.P1160564.KFG.jpg
    176 KB · Visningar: 1,025
  • LX3.2014-08-22.P1160577.KFG.jpg
    LX3.2014-08-22.P1160577.KFG.jpg
    206.9 KB · Visningar: 1,019
  • LX3.2014-08-22.P1160575.KFG.jpg
    LX3.2014-08-22.P1160575.KFG.jpg
    175.9 KB · Visningar: 1,027
Jag har anmält dessa kopior tidigare till Tradera och dom har tagit bort dom, hoppas fler anmäler så att dom som inte ser tecknen inte blir lurade. Ju fler annonser en kopia-säljare blir anmäld för desto större är chansen att dom blir färre.
Jag brukar också anmäla men tyvärr så tar det väldigt lång tid innan objektet försvinner från utropet.

Faktum är att jag tröttnat lite på att agera polis. Undrar om inte Traderapersonal inte är trötta på undertecknad ;).

~Paul~
 
Gissa kniven:)
Köpte den här kniven som present till min farbror 1958 eller 59. Den blev väl inte hans favoritkniv men användes som jag kommer ihåg vid ett plastgjutningsprojekt på 60-talet. När han senare på 90-talet avled fick jag tillbaka kniven. Den blev liggande i mina gömmor tills jag i går fick ögonen på den.

Fullständigt insmetad med härdad polyester såg den inte för rolig ut men efter ett par timmars petande och utslitna naglar började en kniv framträda dock är det mycket arbete kvar. Om man vill få bladet i skick måste den nog lämnas bort. Det som slår mig är hur tight kniven är, inga som helst glapp. Blir den klar lägger jag upp en bild.
Det är en Gnosjö-butterfly. Har varit på jakt efter ett fint exemplar ganska länge nu.

~Paul~
 
Jag kör med denna teknik i samband med mina billiga stenar köpta på Lidl! De ligger på 150, 300 och 400. Jag tejpar fast dem vid stenarna, tiltar den till önskvärd vinkel och kör på. Det tar inte många minuter att fixa en grundegg.

Har likadana "stenar". Vilken färg är det på 150, 300 och 400 stenen?
Tycker att det ibland är svårt att skilja dem åt?
.
 
Har likadana "stenar". Vilken färg är det på 150, 300 och 400 stenen?
Tycker att det ibland är svårt att skilja dem åt?
.
Har tyvärr inte stenarna till hands för närvarande. Lämnade dem i Blekinge i samband med sillfisket i maj. Men det är väl bara att ta fram ett förstoringsglas och kika på ytan, samt göra en jämförelse?

~Paul~
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...