Kök och brännare värm mat rätt

Visa resultat för omröstning: Vilket frilufskök använde du senast?
Ett kök från Primus 99 25.85%
Ett kök från Optimus 57 14.88%
Ett kök från Trangia 143 37.34%
Ett kök från annan tillverkare. 84 21.93%
Antal röster: 383. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-08-22, 19:46
arjaeli (Janne Eliasson) arjaeli är inte uppkopplad

Optimums Nova med trangia
Optimums Nova+ med msr blackline kastruller
Optimums hiker med väldigt gammal trangia kastrull
Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 20:15
smux smux är inte uppkopplad

Trangia T27-3 med gasbrännare i Jotunheimen
Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 21:10
xtrem xtrem är inte uppkopplad

Jag gillar eld med tillhörande pyssel och bieffekter som sot och brandrök, så jag slår gärna ett slag för all slags vedkök. Mitt nya Wild Woodgas Camp Stove slår Ikea korgar och andra hemmabyggen med hästlängder, eller ska jag fynda till det lite och säga "vedlängder"...
Litet, lätt och effektivt samt bränslesnålt. Det enda negativa är väl priset, men dyra inköp är ju snart glömda och förlåtna när man är nöjd med sina prylar och verkligen kommer till att använda dom, eller?

Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 10:43
dsk dsk är inte uppkopplad

Nå er denne tråden så gammel at mange har behov for å endre hav de sist anvendte, foreslår at tråden lukkes, og at ny startes med tidsbegrensning.

Hva jeg anvender er selvsakt avhengig av behov og årstid.
Generellt er Optimus Nova (Made in Sweeden) favoritt. Bruker mer og mer Coleman Apex ii fordi den er enklere å bruke.

dsk
Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 13:50
troswe troswe är inte uppkopplad

Primus

Omnifuel med Gas

Mvh troswe
Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 14:33
Mezzner Mezzner är inte uppkopplad

Trenden är obeveklig, mitt Omnifuel stannar oftast hemma och istället åker det toppmonterade Biltemköket med istället. Så också senast.
Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 15:55
Skipper_ Skipper_ är inte uppkopplad

Sista tältveckan (förra veckan) kokade vi tagliatelle i fyra dagar på triangaköket som jag
2006 ärvde mfrån min fars som i sin tur köpte det på 70'talet men gaskonverterade på 80'talet. Det funkar utmärkt om än lite fladdrig låga till och från.

Har nog ingen bild från själva köket den turen.
Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 17:54
smux smux är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Skipper_ Visa inlägg
Sista tältveckan (förra veckan) kokade vi tagliatelle i fyra dagar på triangaköket som jag
2006 ärvde mfrån min fars som i sin tur köpte det på 70'talet men gaskonverterade på 80'talet. Det funkar utmärkt om än lite fladdrig låga till och från.

Har nog ingen bild från själva köket den turen.
Har själv bl a ett T25 från tidigt 80-tal som jag konverterat till gas runt 87-88(?). Om du använder den första generationen av Trangias gastillsats (tillverkad av engelska epi-gas med styvt rör och orange slang) kan jag förstå att lågan ibland kan vara lite 'fladdrig'. Denna gastillsats har mycket mindre borrning och släpper mindre gas än nuvarande generation från Trangia (tillverkad av Primus). Byt gastillsats om du vill till nuvarande modell, passar utan problem i köket, så kanske ditt problem är över?
Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 20:02
fafner fafner är inte uppkopplad

kök

MSR pocket rocket med Primus ETA Power kastrull, men har även ett Triamgia med gas insats och ett KAP Arctic. Samt ett gäng gamla Primuskök som får följa med när jag skall mysfika...
Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 21:39
Martin Fransson Martin Fransson är inte uppkopplad

Primus Multifuel har aldrig svikit mig aldrig sommar, aldrig vinter aldrig på höjd. (men låter dock för jävla högt)
Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 00:01
anders_b anders_b är inte uppkopplad

Primus Omnifuel. Bra, stabilt och effektivt är mina erfarenheter. Favvo på längre turer. Det ligger i ett Optimus terra HE-set. Lite tungt, men går att lita på.

Annars har jag ett Kovea Supalite som klockar in på 60g som ligger i ett GSI Minimalist-set. Helt sjukt behändigt. Det är såklart inte lika bra drag i det som omnifuelet men det åker med i ryggan oftare.
Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 08:26
Kal-P-Dal Kal-P-Dal är inte uppkopplad

glad

Primus Eta Express kördes nu i lördags för tillverkning av lunch. Det gamla trangia-köket gick inte att få ner i alla luckor på kajaken. Så 2009 inköptes detta ursnabba "vattenkoknings"-kök.

Den elektroniska tändaren har inte varit pålitlig. Nu har en bättre påse för brännaren tagits fram.
Primus ha mycket bra support och behandlingen av mig som kund har varit outstanding.

Tips: Se till att brännaren är torrt och vattentätt förpackad!

thomas
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:54.

Logga in

Aktuellt: Ett andetag

Utsidans Butik:

Cykeltidningen Kadens

Ditt pris: 249 kr

Friluftsguiden

Gotar AB
KRAV-märkt friluftsmat, snabbmat och vegetariskt
Bison Outdoor
Webbutik för friluftsprodukter.
Aquilo Kayaks, exklusiva havskajaker sedan 1998
Hos oss på Aquilo Sport hittar du Kajaker till låga lagerpriser.