Utrustning allmänt Annat om utrustning

Svara

Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 3.27 i medelbetyg (26 röster). Visningsalternativ
Gammal 2012-07-31, 15:54
seved1 (seved hjelm) seved1 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av kimmolilja Visa inlägg
Samekniven ligger här i väskan :-)

Den långa riccasson är för att ha pekfingret där när man flår osv... för övrigt är den 2.6 cm lång :-)
Jasså trevligt, Ser ut lite som ett Samelin blad. Vem har gjort den.

Seved
Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 19:31
kimmolilja kimmolilja är inte uppkopplad

re

Jag vet inte faktsikt vem som gjort den. Finns signaturer på baksidan men jag kan inte tyda dem. Den är köpt i norrland länge sedan vet jag men inte mer än så. Hamnade hos mig genom bytes affärer o har bara legat i lådan. Kan skicka en bild på signaturen till dig när jag får lite tid om du vill.
mvh K
Svara med citat
Gammal 2012-08-01, 19:10

Citat:
Ursprungligen postat av kimmolilja Visa inlägg
Jag vet inte faktsikt vem som gjort den. Finns signaturer på baksidan men jag kan inte tyda dem. Den är köpt i norrland länge sedan vet jag men inte mer än så. Hamnade hos mig genom bytes affärer o har bara legat i lådan. Kan skicka en bild på signaturen till dig när jag får lite tid om du vill.
mvh K
Aha trevligt, fin kniv. Ja skicka en bild på signaturen. Ser inte ut som hans fäste för lädret på framsidan .

Seved
Svara med citat
Gammal 2012-08-01, 19:39
Gun-valld Gun-valld är inte uppkopplad

Här e min minipuuko :P

Svara med citat
Gammal 2012-08-01, 19:44

Fin liten nivur :D . Gillar lindningen.

Seved
Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 06:55

re

Den där mini puukko var fräck som faan. :-)
Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 16:09

re

Ett litet tips till er knivare. Det finns en George Muller. RSA kniv utlagd på trad... just nu. Budet ligger än så länge på bara 137 kronor. Knvarna av Herr Muller brukar gå för 300 Dollar o uppåt. Inte min kniv o vet inte vem säljaren är men ville bara ge en heads upp. Kan ju gå billigt:-)
Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 07:01
Puukare Puukare är inte uppkopplad

Passar även på att visa min lilla necker som är gjord av handsmitt blad och acryl.

http://jeknives.blogspot.fi/

Svara med citat
Gammal 2012-08-05, 16:57
URB65 URB65 är inte uppkopplad

cool Få se nu. Hmmm.

Den mest dagligt använda kniv för min del är smörkniven med bladlängd på ca 3-4 cm (allt över det är overkill).
Till att skära bröd blir det en vanlig brödkniv (egentligen onödigt lång). man skulle klarar sig med halva längden egentligen, många bröd är ju färdigskivade och de som inte är det kan man ju alltid vända på limpan så man kommer åt runt hela brödet, skulle egentligen räcka med ca 10 cm bladlängd.
Ofta stuntar jag i kniv och klarar mig med enbart gaffel vid vanligt ätande, men om jag nyligen sett en häftig film, typ Rambo brukar jag hålla en gigantisk mördarkniv i handen bara för känslan.
Svara med citat
Gammal 2012-08-05, 17:24
PK Neelix PK Neelix är inte uppkopplad

Dagens impulsköp, skulle köpa batterier på Clas i sjön och såg att de sålde senaste katalogens nyhet för halva priset. 199kr för ett tvåpack med båda.

Svara med citat
Gammal 2012-08-05, 19:42
greendanger greendanger är inte uppkopplad

Hittade också 2 favoriter på detta sätt, gubbdagiset sålde Leatherman Kick med bältesfodral + en Leatherman Micra för vad jag har för mig en 3 eller 4 hundring, de har dock fått jobba in pengarna och micran hänger fortfarande med på nyckelknippan!
Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 08:21
nyxo nyxo är inte uppkopplad

Slira till Nessie`n som jag visade tidigare, hade inget shaft läder hemma utan använde vanligt läder.

sen har jag hunnit med slira (shaft) till en grön micarta "Cleaner" & det sista "Cleaner "bladet fick röd vulcan & sand G10

j.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:23.

Logga in

Aktuellt: Under bar himmel

Utsidans Butik:

Outside Magazine

Ditt pris: 129 kr

Friluftsguiden

Äventyrsupplevelser
Kom och besök vår Äventyrspark med 13 höghöjdsbanor! Nordens största!
Jaktshop.nu
Spåra hunden m Tracker och nya Garmin GPS