Bo och sova Tält, Sovsäckar, Hotell?

Svara

Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 3.00 i medelbetyg (2 röster). Visningsalternativ
Gammal 2012-07-26, 13:20
omnes omnes är inte uppkopplad

glad

Jag har tyvärr lite långt till Classe, men ska kika på den lokala byggmarknaden. Det är inte helt omöjligt att jag pillar lite med att göra soft shackles oxå. Tack för tipset!
Hittade en bra tråd om det på Hammock Forums (var annars ), http://www.hammockforums.net/forum/s...ad.php?t=18996.
Svara med citat
Gammal 2012-07-27, 09:49
fotografiskt (Lasse Keybets) fotografiskt är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Hiker111 Visa inlägg
Nyfiken fråga om H H hammock? Har alla den där ingången i botten? Är den bra och blir den myggtät? Jag har bara provat D D hammock och den funkar bra men lite tung.
Jag har haft en Hennessy med ingång i botten och tyckte att det funkade bra. Väl inne i hammocken stängs den automatiskt. Det är ju speciellt bra om du vill hänga högt upp i luften. Designmässigt är påstår jag HH den allra snyggaste, och den är också mycket snabb att ta upp och plocka ner igen.

Vad som fick mig att byta var trots allt ingången från botten. Det blir uteslutande en yta du befinner dig på kvällstid/nattetid, då du inte kan ligga i den speciellt skönt ovanpå myggnätet. Det blir bara en sovplats och inte alls en hängmatta du kan ligga och slöa i på dagtid. Jag har faktiskt en Hennessy Expedition med dragkedja liggande om du är intresserad av att testa. PM:a mig i så fall.

Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 08:53

cool

Haha, du börjar få ett gäng hängmattor som är till salu nu, Lasse

Själv har jag provhängt min DD I trädgården, stort gilla! Grabben blev oxå fast och vill ha en egen nu. Blir nog till att sy en åt honom.
Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 09:04

Ja, får väl starta firma snart. Min gosse har en DD scout, och är en oerhört stolt 4-åring.
Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 10:07
xtrem xtrem är inte uppkopplad

Är det någon utav alla Utsidans "Hammocker´s" som liksom jag är lite sugen på och funderar på att dra upp till HuskyGård på deras HangOut 2012..?

Ju fler man vore, med olika lösningar och sovsystem, ju roligare skulle det kunna bli.
Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 11:25
Teknikern Teknikern är inte uppkopplad

Jag var det ända tills jag såg priset. Resan kan jag ta, likaså det maten kostar men att betala för att vandra och bo utomhus, nä DÄR gick gränsen. Jag är precis likadan när nån ska ha betalt för att få mig med på en paddling, vattnet och naturen tillhör oss alla och det betalar jag definitivt inget för att få vistas i.
Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 11:27

Jag har tyvärr ingen möjlighet. Mycket på jobbet, fiskeresa och resa till Brno. Nä, nånstans måste man dra gränsen. Ser dock mycket fram emot bilderna/filmklippen.
Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 06:38

glad

Sådär då har jag gjort min första natt i min Frontline!
Det finns en del saker att experimentera lite med framöver, som t.ex. hur jag ska få till den bästa sovställningen med ett uppblåsbart liggunderlag. Så småningom blir det till att skaffa en UQ, men tillsvidare är det vad jag har att pyssla med.
Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 08:47
Gun-valld Gun-valld är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av xtrem Visa inlägg
Är det någon utav alla Utsidans "Hammocker´s" som liksom jag är lite sugen på och funderar på att dra upp till HuskyGård på deras HangOut 2012..?

Ju fler man vore, med olika lösningar och sovsystem, ju roligare skulle det kunna bli.
Jag har funderat på de men få se hur de blir... lite långt att åka men säkert jätte skoj.
Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 09:10

Om någon vill finns det möjlighet till ett häng i Göteborgsområdet nästa vecka.
Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 10:16
Prankster Prankster är inte uppkopplad

Jag har en Ticket to the moon matta nu men jag är sugen på en Exped ergo hammock.
Någon som har provat denna?

Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 11:23
Hiker111 Hiker111 är inte uppkopplad

Upphängning

Citat:
Ursprungligen postat av fotografiskt Visa inlägg
Jag har haft en Hennessy med ingång i botten och tyckte att det funkade bra. Väl inne i hammocken stängs den automatiskt. Det är ju speciellt bra om du vill hänga högt upp i luften. Designmässigt är påstår jag HH den allra snyggaste, och den är också mycket snabb att ta upp och plocka ner igen.

Vad som fick mig att byta var trots allt ingången från botten. Det blir uteslutande en yta du befinner dig på kvällstid/nattetid, då du inte kan ligga i den speciellt skönt ovanpå myggnätet. Det blir bara en sovplats och inte alls en hängmatta du kan ligga och slöa i på dagtid. Jag har faktiskt en Hennessy Expedition med dragkedja liggande om du är intresserad av att testa. PM:a mig i så fall.
Menar du att matta och tarp sitter i hop på HH?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:19.

Logga in

Utsidans Butik:

Runners World

Ditt pris: 249 kr

Friluftsguiden

Björklidens Fjällanläggning I Storslagna vyer
En svensk vinteridyll med mäktiga berg
Bydalens Fjällanläggningar
Skidåkning, fiske, fjällvandring i lugn fjällmiljö.
Gästrike Outdoor - hundspannsäventyr
För dig, familj eller företaget.