Det räckte med att bara ta bort alla ".DEM"-filer.Jag testade att ta bort DEM-filerna och MapReverseConverter kartan. Mycket riktigt så försvann den grå slöjan. Sedan blir det aldrig lika vitt som det blev i 6.13.7 men det ser mycket bättre ut.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nya .typ-filer till fripro
- Trådstartare bengibollen
- Start datum
Kapar tråden lite
Köpte för 3 år sen fastighetskartan från mapdirect över markerna där jag jagar, nu har jag lyckats att få in kartan i mapsource men det ser väldigt konstigt ut (se bild) .Har förstått att är typfilerna som spökar , har prövat med typfiler från fripro både orginal och HMR,s typfiler men då försvinner fastighetsgränserna och det är ju de som är vitsen med kartan .Är själv inte tillräcklig hejare på att mecka med detta så därför är jag tacksam för all hjälp jag kan få ,
Någon som har tips eller typfiler från garmins prime
Mikael
Köpte för 3 år sen fastighetskartan från mapdirect över markerna där jag jagar, nu har jag lyckats att få in kartan i mapsource men det ser väldigt konstigt ut (se bild) .Har förstått att är typfilerna som spökar , har prövat med typfiler från fripro både orginal och HMR,s typfiler men då försvinner fastighetsgränserna och det är ju de som är vitsen med kartan .Är själv inte tillräcklig hejare på att mecka med detta så därför är jag tacksam för all hjälp jag kan få ,
Mikael
Bilagor
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Det ska gå att extrahera typinfo ur en imgfil med hjälp av IMG2TYP.
Sedan kan man modifiera typinfon med TYPWiz2 så att det ser ut som man vill ha det.
Programmen finns här:
http://www.pinns.co.uk/osm/
Har inte haft behov av det själv då det oftast "följer med" en typfil med kartan, tala gärna om hur det gick.
Sedan kan man modifiera typinfon med TYPWiz2 så att det ser ut som man vill ha det.
Programmen finns här:
http://www.pinns.co.uk/osm/
Har inte haft behov av det själv då det oftast "följer med" en typfil med kartan, tala gärna om hur det gick.
TYP-fil från Prime-karta. Använd GMTK för att installera till din karta så blir det rätt.Någon som har tips eller typfiler från garmins prime
http://www.javawa.nl/gmtk_en.html
Bilagor
Mikael
Mina TYP-filer är nog inga höjdare i detta fall. Jag har ju tvärt om plockat bort allt som inte är vägar/stigar för att göra kartan tydligare för oss fordonsförare. T ex länsgränser, kommungränser m fl andra administrativa linjer som saknar topografisk funktion.
Tack för hjälpen
Typfiler från prime funkade inte ihop med den kartan och mapsource , mapsource tvär-hängde sig gick inte att starta , fick göra en s.k systemåterställning
Så det blir att ta den hårda vägen att lära sig programmen som det länkades till och försöka snickra ihop nåt själv
Rapport kommer men det tar nog ett tag
Mikael
Typfiler från prime funkade inte ihop med den kartan och mapsource , mapsource tvär-hängde sig gick inte att starta , fick göra en s.k systemåterställning
Så det blir att ta den hårda vägen att lära sig programmen som det länkades till och försöka snickra ihop nåt själv
Mikael
Mikael
Har meckat med typ-filerna till min fastighetskarta , utgick från typfilerna i Fripro v2 och börjar få det som jag vill ha det , inte färdigt än men på god väg ( är en aning besvärad av att jag är färgblind så det blir en massa "try and error" av det hela ) men tack för hjälpen som jag fått
Mikael
Nu är jag tillräckligt klar även med v3. Har gjort en del justeringar även i de andra. Som vanligt så har jag utgått från Götaland med en eTrex 20. Förslagvis använd JaVaWa GMTK för att hantera TYP-filer.
Bilagor
Ändra i TYP- Filen
Hej...Och tack för ett superb forum!
Jag har införskaffat mig Friluftskartan Norra Norrland V4....men gillar inte TYP snittet på den
Kartan är en IMG- fil....
Har förstått att man använder GMAP Tool för att "splitta" up IMG filen....men problemet är att programmet är på Finska!! ;(.....
Hur ska jag göra för att byta/ändra i TYP filen som finns i IMG filen???
Hej...Och tack för ett superb forum!
Jag har införskaffat mig Friluftskartan Norra Norrland V4....men gillar inte TYP snittet på den
Kartan är en IMG- fil....
Har förstått att man använder GMAP Tool för att "splitta" up IMG filen....men problemet är att programmet är på Finska!! ;(.....
Hur ska jag göra för att byta/ändra i TYP filen som finns i IMG filen???
TYPchanger från JaVaWaHur ska jag göra för att byta/ändra i TYP filen som finns i IMG filen???
http://www.javawa.nl/typchanger_en.html
Nu är jag tillräckligt klar även med v3. Har gjort en del justeringar även i de andra. Som vanligt så har jag utgått från Götaland med en eTrex 20. Förslagvis använd JaVaWa GMTK för att hantera TYP-filer.
Någon som har typfiler för V4 (Götaland) så att den ser ut som orienteringskartan?
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg