|
Hej,
Köpte för några dagar sedan 3-mannavarianten i grönt. Satte upp det lite slarvigt igår på prov (på en gräsplätt med stenhårt underlag som gjorde att jag inte kunde sätta i alla tältpinnar). Hur tältduken förhåller sig till Endurance-tälten vet jag ej, men det som sägs vara lättare är golvet. Det är tunt och lätt nog att jag blev lite försiktig. Samtidigt får tiden utvisa hur det faktiskt håller. Kanske jag som är ovan vid moderna material som är slitstarka men samtidigt tunna.
Innertältet hänger nog något, men det är ingenting som jag tror kommer störa mig. Kanske mer markant vid kondens.
Största problemet vid uppsättningen igår var att ena tältbågen knappt gick ned i sin fot, trots att den var så löst spänd som möjligt. Fick böja och slita ganska rejält för att få i den.
Fråga om ni vill veta någonting mer. Har ännu tyvärr ingen utvärdering från verkligt användande att ge.
edit: kan väl tillägga att 3-mannatältet kommer användas av 2 personer. Vi tänkte att 80 cm vid fötterna, vilket de tär på 2-mannatältet, är för smalt för två madrasser. Dessutom är höjden i tältet något större på 3-mannatältet. Tror det kommer bli lagom för två personer om man vill ha lite rymd.
|