Nybörjare

Hejsan alla. är klar med min j'xarexamen nu. Jag har ingen tidigare erfarenhet av jakt så vore tacksam för tips på hur jag kan komma igång med min jakt. Tack på förhand!

Gå med en erfaren jägare och lär av den äldre generationen. Lär dig hitta i skogen, och lär känna viltets stigar. Prova all olika sorters jakt du kan, för att hitta din egen favorit. Och viktigast av allt, övningsskjut mycket.

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Ja, du Chrisols. Du kanske borde gå in och läsa lite på den här idiotsidan så du är beredd på vad du kan möta i skogarna. Och, lär dig hur de ser ut för man får inte skjuta sådana. Borde kanske ingå en orientering av dessa nötter i jägarexamen. Kunde inte låta bli att läsa lite i går och låta mig förundras..... Snacka om att växa upp långt från verkligheten !

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Garv !!! Ja, visst är det kul. Tänk att jag så ofta kallas för mördare och det är ok ! Ännu värre är att jag uppfostrar mina barn till mörd... jag menar jägare och fiskare. En så naturlig sak....

Ursäkta att jag frågar.

Men vad fan hände här?

Han frågade ju bara vad han ska tänka på!

Jag vet inte om jag missat något, har inte följt diskussionen, har bara sett den nu!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.