Hemavan-Anjan - kall början

2008 gick jag mellan Hemavan och Anjan, en 50-milatur under tre veckor, som jag tidigare beskrivit i några artiklar här på Fjäderlätt.

Jag har nu tittat på en del filmer från den turen, för att inspirera mig själv inför den kommande vandringssäsongen. En del av filmerna kanske även kan fungera som inspiration för andra, så jag har lagt ut några här.

Jörgen
 
Du har rätt inställning om de filmerna får dig att tro på sommaren :)
Tänkte återkomma så småningom med några som faktiskt visar lite sommarvärme också.

Jörgen
Jag tänkte precis som shalin! Vet man att det är så här det är då och då, så blir man bara glad om vädret blir bättre.
Det finns inte dåligt vä.. (bla-bla)

HåkanF
 
Hej jörgen, vilket tält är det i filmerna? Kan du inte göra en videorecension av det?
 
2008 gick jag mellan Hemavan och Anjan, en 50-milatur under tre veckor, som jag tidigare beskrivit i några artiklar här på Fjäderlätt.

Jag har nu tittat på en del filmer från den turen, för att inspirera mig själv inför den kommande vandringssäsongen. En del av filmerna kanske även kan fungera som inspiration för andra, så jag har lagt ut några här.

Jörgen

Hej Jörgen,
kan väl säga att det helt klart är inspirerande.
Själv sitter jag ofta och kikar på fjolårets fiskeresa, eller youtube med vad som erbjuds där..
Jag ser gärna mer filmer, omän jag nog kan tycka att det borde vara lite längre, kanske 1min och uppåt :) vill ju som sagt hinna med att få känslan.. :)

/Tobias
 
Kul att ni uppskattar det hela. Men på sig själv känner man andra. Jag gillar att läsa om andras vandringar t ex. Eftersom man har gjort liknande saker själv så kan man nästan känna dofterna. Andras minnen s a s triggar egna minnen.
Vad gäller längden på filmsnuttarna så är det dels så att jag inte kan klippa och klistra och editera "riktiga" filmer. Därför har jag valt att plocka s a s representativa sekvenser ganska oavkortat.
Sedan tycker jag ofta att filmer på internet och youtube är lite i längsta laget. Både att de innehåller longörer, men också att jag själv inte har tid att titta på mer än max 5 minuter. Åtminstone inte om jag bara vill sno åt mig en paus i arbetet.
Så jag experimenterar alltså med korta sekvenser som man kan tugga i sig lite i taget och hoppas att de tillsammans ger lite av den känsla som en längre film ger. Ge mig gärna lite feedback på detta, jag funderar dels på en sekvens filmer av mera "stämningstyp" del något eller några som handlar mer om teknik och prylar.

Jörgen
 
Jättefina filmer Jörgen, uppskattar verkligen att de va så korta och kärnfulla. Av någon anledning blev jag sugen (!) på att vada i iskallt vatten..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jörgen Fjaderlatt.se Hemavan till Anjan - utrustning och upplevelser Lättpackning 34

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.