Olika läster i Scarpa T1?

Hej
Det är dags att köpa höga pjäxor då mina T2 (eller jag) inte orkar kanta lite bredare skidor när det är hårt i backarna.
Det blir nog det gamla systemet då jag inte har övertygats av NTN. Kollar även beg.
Är det någon som vet skilnad på lästerna i Scarpa pjäxor? Jag har idag ett ca 5 år gamla T2, de passar bra till mina breda fötter. Idag påstås Scarpa på nytt vara smala i lästen. Någon som vet vilka Scarpamodeller som är breda/samala? Har nu fått ett erbjudande om att köpa en beg T1 thermo, svart med 4 röda spännen. Smal bred läst ? (Den passar inte till nuvarande ägarens smala fötter) Hur är den röda något äldre respektive andra T1- modeller?
Tacksam för info
Mvh/hans

Hej igen!
Kan nu själv konstatera att det verkligen är olika läster på Scarpa. Den ca 6 år gamla T2 sittet bra på min fot. Lånade hem en ganska ny T1 (den med 4 spännen) den var rena katastrofen för min fot....Har nu beställt en Garnont Voodo från Telemark Pyrrenes.....
Mvh/hans

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.