Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det beror lite på ambitionen. Vill man bara ta en tur någon gång då och då är hyrfirmorna ett bra alternativ, vid Pampas finns två bra uthyrare med bra utgångspunkt för en tur runt Kungsholmen.
Har man högre ambitioner finns klubbarna, brist på utrustning brukar inte vara något stort minus då det ändå är ganska svårt att få kanotplats.
Det beror nog mest på vart du bor, men det finns massor av uthyrare + Friluftsfrämjaravdelningar med kajaker + ett par kommersiella turarrangörer med kajaker. Flera kanotklubbar har också uthyrning, störst är Brunnsvikens kanotklubb vid Freskati.
vart man paddlar i Stockholm? Frågan är ju snarare var man inte paddlar... Finns ju en uppsjö klubbar, föreningar, uthyrare etc. både i och kring stan så du måste nog konkretisera dina önskemål lite mer...
Menar du var eller vart? Kan ju ge lite olika svar.
I mina krokar finns en uthyrare i den trevliga Vinterviken (www.soderkajak.se). Om man hyr där är det lätt att både paddla in mot stan (Kungsholmen runt är som sagt trevligt) och ut i Mälaren.
Vinterviken nås enkelt med promenad från Liljeholmen, tvärbana, eller buss 133.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...