Integral Designs - lätta prylar från Canada

En titt bakom kulisserna och lite tygnyheter (åtminstone för mig) från ett litet men naggande gott företag i Calgary, Alberta, Canada finns nu på www.fjaderlatt.se.

Det vore kul att få lite återkoppling från personer som använt prylar från ID, vilket inte jag själv gjort.

Jörgen

Jag har deras ponchotarp och ett par fuktspärr-sockar, båda i tunn silnylon. Finns väl inte så mycket mer att säga om så pass enkla produkter än att ponchotarpen hade gärna fått vara ett nummer större och ståltråden i huvan borde bytas mot något mjukare och självrätande. Passformen på sockarna är rätt kass, de är för breda. Skulle inte ha nåt emot att få ett MK1 XL-tält, de verkar vara bra.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
ID Overbag

Jag har nyttjat deras overbag i Event ett antal nätter nu och är nöjd, i synnerhet med membranet och det faktum att botten inte är i nylon. Den enda puppa jag använt som inte över huvud taget har några problem med kondens. Däremot så är overbagen endast ett sovsäcksöverdrag (utan dragkedja men med dragsko i öppningen) så man sover synnerligen spartanskt, i synnerhet i regn. I kombination med en tarp är det dock klockrent. I och med att hela puppan är i event kan man vända på den upp och ner vid nederbörd och då få huvan över sig. ca 550 gram har jag för mig att den väger, liten nerpackad och en bra reservbostad.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips