Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
hej!!
ja ä en tjej som älskar foto och ja älskar vatten!!
ja undrar om de ä nån som vet vart man kan få tag i en undrevattens kamra för bra pris och i bra kvalite.
hej!!
ja ä en tjej som älskar foto och ja älskar vatten!!
ja undrar om de ä nån som vet vart man kan få tag i en undrevattens kamra för bra pris och i bra kvalite.
Jag kan varmt rekommendera Canon AS-1, har själv en sådan och är väldigt nöjd. Det är en kompakt kamera utan zoom, men den är vattentät ner till 5 meter. Undervattens bilderna blir rätt hyffsade när man väl lärt sig hur man skall använda kameran, det finns några olika inställningar, som dessutom kan göras med dykhandskar på. Priset jag såg senast var ca: 1500:-, lagom pris för en kul äventyrskamera
P.S kolla på Canon.se så finns den under kompaktkameror
Nikon hade förut en kamera för undervattensfotgrafering – Nikonos. (Den kanske tom. finns fortfarande som ny - jag är inte säker här.) Den borde man i varje fall kunna få tag på som begagnad och kanske inte allt för dyrt. Kameran är helt anpassad för undervattensbruk – inga extra påsar behövs eller så och kontrollerna är lätta att sköta även med handskar.
Kameran har utbytbar optik, det vanliga är ett 35mm/2.5 eller ett 28/3.5 (OBS att 35:an fungerar även ovan vatten. Jag har för mig att de andra endast är för uv-bruk.)
Annars kan man alltid börja med några engångskameror för uv-bruk(!) – kostar en bråkdel och fungerar ner till fyra fem meter. Blir rätt ok bilder faktiskt.
Glöm inte att gå väldigt nära när du tar bilder under vatten, väldigt nära.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...