Logga in
Aktuellt: Ett andetag
|
||||
| Vilda djur Fåglar, Varg, Hare? |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Mårdhunden skall utrotas
hördes på radion. Några röster för att bevara denna främlig i faunan?
|
|
|
|||
|
|||
|
Tja alla jaktmotståndare på utsidan lär vädra morgonluft nu *L*.
|
|
|
|||
|
|||
|
Detta blir intressant. Jag har ingen aning om vad en antijägarmänniska kan tycka i frågan.
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Jag förespråkar inplantering av mårdhundsvalpar, jag vill se en livskraftig stam med fina gener. Bärplockare och andra friluftsmänniskor måste dessutom lära sig att oddsen på att få i sig farliga sjukdomar är otroligt små. Bilar är mycket farligare, för att inte nämna ungdomsgäng! Ingen människa i Sverige har dött av dvärgbandmask i modern tid! ![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Farligast av allt är aningslösa idioter. |
|
|
|||
|
|||
|
Det är mest att masken kommer in via illegalt import av hundar som är problemet
|
|
|
|||
|
|||
|
Det kunde ju underlätta om man började med en referens
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4981865 Jag tror inte någon vill ha mårdhund i Sverige. Men sedan kan man ju också fråga sig hur realistiskt det är att försöka stoppa dem? Se på Nya Zeelands utrotningsförsök av olika däggdjur, där har de haft mycket svårt att lyckas ens på begränsande ytor, dessutom kommer det ju aldrig ta slut, det kommer ständigt komma nya från Finland. När de nu dessutom etablerats i Danmark, så så får man bara acceptera att det inte går att stoppa dem, men först vill man uppenbarligen kasta några miljoner på dem. |
|
|
|||
|
|||
|
Myndigheterna har inte helt kastat in handuken, dom vill i alla fall
ha lite mer koll: http://www.jagareforbundet.se/svensk...dmask-1.19765/ |
|
|
|||
|
|||
|
Bara för att insmugglade hundar är ett större problem så skall man strunta i problemet med mårdhundarna? Synnerligen konstig inställning. Fast det är klart att än så länge så finns mårdhundarna bara i norra delen av landet och så länge det är på det sättet så spelar det ingen roll. Undrar hur det kommer att låta längre fram allt eftersom mårdhunden sprider sig söderut?
|
|
|
|||
|
|||
|
Så tidigt som 1989 rapporterades om mårdhundsobservationer i Blekingeskogarna.
|
|
|
|||
|
|||
|
Risstängsel?
Elstängsel runt blåbärsriset? Är det ekonomiskt försvarbart? Tekniskt genomförbart? Måste skissa på det... Finland lyckas ju ha en kraftig stam - kan ingen räkna ut deras storlek kontra bärplockare och påvisa hur bra det går österut? Det här med hundar som smittas i skog... kom igen nu - utvecklingen går framåt. Man måste inse att det kanske inte är skogen som gäller för promenader längre. Inne i stan har vi rastgårdar, vad är problemet? Framförallt - INGEN har dött av dvärgbandmask i Sverige i modern tid. MAS (mårdhund army sweden) |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|