Logga in
Aktuellt: Höga Kusten Hike
|
||||
| Telemark Utför med lös häl |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Hej - jag funderar på följande konfiguration för både tur (anmarsch), upp på toppen och ner igen med telemarkssväng:
Skida: Åsnes Storetind Pjäxa: Scarpa T4, Garmont Excursion, Crispi CXX 2 (finns den kvar?) Bindning: Voilé 3-pin Cable, Voilé Hardwire 3-Pin, Voilé Switchback
Kom gärna med andra förslag, råd eller erfarenheter kring ovan nämnda utrustning. |
|
|
|||
|
|||
|
Jag har en snarlik äldre modell (ca 15 år) Garmont Libero som jag fortfarande använder både för topptur och i pisten. Garmont passar bra om man har relativt breda fötter med högt fotvalv. Scarpa T4 är motsvarande modell för personer med smala fötter.
Se också http://www.backpacker.com/gear-revie...oot/gear/13527 Thure |
|
|
|||
|
|||
|
Tack för svaret Thure!
T4:an verkar många just beskriva som en pjäxa för smala fötter. Det blir att prova sig fram... Garmont Excursion verkar inte lätt att hitta. Den kan ju bli intressant om T4:an visar sig vara för snäv. Lite typiskt att detta faller lite mellan två kategorier - varken en traditionell turpjäxa eller en alpin telemarkspjäxa. |
|
|
|||
|
|||
|
Fischer BCX 875 kanske kan vara ett alternativ. Ser ut att vara just ett mellanting.
/ Morgan |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|