Logga in
Aktuellt: Djuren i fjällvärlden
|
||||
| Butiker och leverantörer Om butiker, leverantörer mm - men inte om produkterna i sig. I detta forum har företag också rätt att skriva inlägg och tex bemöta kritik. |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Oskäliga GPSpriser i SVERIGE se upp!!
Kom precis hem från USA Magellan Sportrek kostar 1260 kr och Sportrek pro kostar 2160 kr på Walmart i USA (1 dollar 8,15 SEK). Denna varuhuskedja finns i varenda stad i USA- I Sverige är priset skandalöst högt!! OBS före moms kostar de mer än 100% mer på DUSTIN 2695 resp 4735 SEK. Axhede har verkligen tryckt upp priset på GPS som nu är "commodity "i USA Sportrac pro med USAs vägnät 9MB fungerar utmärkt där och man klara sig bra med det på landsvägen . Även om man här måste ladda in Europakartor är det väl värt (köps i England så klart!) Enorm skillnad på Magellan Sportrek series antenn jämfört med Garminertex serien som inte är att tänka på längre om man vill ha en GPS som snabbt hittar fixar. Jag provade lågt i bilen ,i djupa skogar och nere smala canyons Mycket bra - |
|
|
|||
|
|||
|
Instämmer!
Köpte själv en Meridian Gold via GPS warehouse till ett ca: 40% lägre pris än i Sverige. Axhede & Hansson kanske borde visa lite bättre affärsmannaskap om dom vill sälja nåt.
Jag skulle aldrig köpa till ett så stort överpris. //Uffe |
|
|
|||
|
|||
|
Gäller mkt
Jag märkte för en tid sedan att en Dell-modell som jag var intresserad av var billigare inkl. moms i frankrike än exkl.moms i Sverige- med exakt samma options. Och i Tyskland är datagrejor och fotogrejor betydligt billigare än i Sverige och även än i Belgien där jag bor (utom om somrarna). Små marknader är dyrt för konsumenterna, oberoende av valutan för övrigt.
Jonas |
|
|
|||
|
|||
|
Generellt är det så kanske som Jonas säger
Men pris-skillnaden är betydligt mindre på fotogrejor och datorer-lite mer än momsskillnaden brukar vara riktmärket och det är förståeligt pga volymerna och kan kanske vara värt att betala om man vill ha nära "till garantistället!" Sverige harlegat bra till på prissidan för foto och datorer men vi börjar bli omsprungna nu. MEN GPSpriserna är HUTLÖSA!!! En GPS är ingen hightech längre VÄNTA OCH KÖP om Du inte kan handla utomlands -Priserna kommer att rasa det visar läget i USA som i mitt exempel visar en "early warning" :"Låg prisnivå och massförsäljning på varuhus!" Priserna på standard GPSer kommer att falla inom ett år även här . Var så säkra! Bengt |
|
|
|||
|
|||
|
som tidigare sagt
Jag köpte min Garmin76Map för 3700 på Båtaccenten i Haninge. tidigare pris 5800:-. Prisänkt enligt en order från generalagenten påstod affären. Jag fick den något billigare än på GPS warehouse! Så något är nog på gång. Men det kommer nog att dröja allt för länge.
Sedan Navigatorn är laddad med bla sjömärken o fyrar sägs det. Dom kan man lika bra strunta i. Fyrarna ligger upp till 1 km fel! |
|
|
|||
|
|||
|
Jodå...
..jag kan komplettera prisuppgifterna med att tala om att jag köpte min Etrex Vista i Singapore för 3200:- rixdaler förra sommaren. Den inhandlades dessutom i en seriös affär, dvs inget prutande. Trots det var dem överlägset billigast av dem 5-6 ställen jag jämförde.
BTW: Singapore dollarn är ju billigare nu så den hade nog gått för under 3000 i år. |
|
|
|||
|
|||
|
Re: Jodå...
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
vadå resa
Om du får en GPS + en resa till samma
pris som i Sverige Res! och ta med några ordrar från kompisar med lite pålägg på priset! Det mesta går dessutom att köpa över internet tilld priserna! Ben |
|
|
|||
|
|||
|
Re: vadå resa
Citat:
Har folk inget sunt förnuft överhuvudtaget? |
|
|
|||
|
|||
|
Re: Re: vadå resa
Citat:
Men jag skulle vara mycket intresserad av en initierad kommentar till varför priserna på ovan nämnda pryttlar är så mycket högre i Sverige än annorstädes! /Roland |
|
|
|||
|
|||
|
Jag köpte min Garmin Etrex våren 2000 för 1670 spänn och ser till min förvåning att den fortfarande säljs för runt 2300 kr av vissa handlare. På 3 år brukar ju pris på teknikprylar rasa ganska drastiskt, dock verkar inte så vara fallet för GPS-mottagare...Luktar bristande konkurrens, tycker jag.
//Anders |
|
|
|||
|
|||
|
Re: Re: Re: vadå resa
Citat:
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |