Didriksons Boardman?

Halloj!

När vintern närmar sig behöver barnen nya kläder. Eftersom vi är boendes i Skåne är de tjocka vinteroverallerna inte riktigt att tänka på. En dagisfröken gav tipset att istället för att köpa overall köpa ett fodrat regnställ. Det lät onekligen som en bra idé: lätt att ta på, inte för varm när det inte är kallt men väl vattentätt när det är slask etc. Har nu spanat in Didriksons Boardman som verkar vara toppenbra. Är det någon av utsidans användare som har erfarenhet av detta (eller andra) fodrade regnställ? Eller förordrar ni rent av overaller, i så fall varför?

Tacksam för bra sköna erfarenheter och tips!

//Tobias
 
Boardman

Hej!

Vi har en kille som fyller tre i april. Vi är inne på vårt andra Boardman-ställ. De har fungerat otroligt bra för oss. Vi hade overall på killen kanske en vecka under förra vintern. Frånsett de veckor vi åkte norrut, vi bor annars i Västmanland. Kalla dagar körde vi med lager på lager principen som vi skulle klätt oss själva bara. Underställ+fleece+skal
Varmt och torrt och lätt att hålla rent är våra erfarenheter. Hett tips är att gå på det brun-camo färgade stället. Smutsen syns inte så farligt på det...
 
Kvalitetsproblem

Vi har kört med Boardman för båda våra killar. Jättebra plagg, men tyvärr har Didriksson vissa kvalitetsproblem. Förra säsongen (2007/08) var ställen röda och blå med gult, riktiga färgklickar. Men de sprack efter en tid i sömmarna på insidan av benen, kanske var något med limmet?. Denna säsong var det kamoflagestuk på ställen, inte lika bra tycker jag då ungarna syns sämre i trafiken. Men i år har dragkedjan i jackan ställt till problem, vi bytte stället två ggr innan vi gav upp.

Jag hoppas Didriksson gör ett nytt försök nästa säsong, för som sagt plagget är super-funktionellt. Varmt och bara att torka av med en trasa när det blivit skitigt. Men jag hoppas samtidigt att de satsar på bättre kvalitet. Vi skulle vara villiga att slanta upp ett par hundralappar till om de höll längre än en säsong.
 
Bumpar den här äldre tråden.

Funderar på att köpa ett Boardmanställ till grabben (5år, boendes i Mälardalen). Någon som vet om de har bättre kvalitet än då det ovan skrevs? Och någon som reflekterat över om det blir varmt med byxornas västdel? Det ser ut som om det är förstärkt på knäna, stämmer det? Några andra saker att tänka på?

Tack på förhand!