Butik i Malmö?

Är det någon som vet om det finns någon bra klätterbutik i Malmö? Har tänkt införskaffa det mest grundläggande i utrustningsväg som klätterskor, sele, kritpåse mm
Har letat på internet, men hittar inte nån!

Tack på förhand
/Dagge
 
Outside, Naturkompaniet och Tierra

Outside, Naturkompaniet och Tierra känner jag till (bor egentligen i Lund, så det kanske finns fler). Outside har väl mest prylar av det slaget, tror jag, även om det nu för tiden finns ganska få butiker som håller ett stort sortiment med klätterprylar. Det köps billigast på nätet. Hur som helst du frågade efter butikerna.
Enklast är att inte beskriva hur du hittar dem utan att du nyttjar typ http://www.gulasidorna.se och tittar på kartan där, så hittar du lätt dit.
 
Finns bättre

Jag hade valt North Star Trading i Malmberget. Dom har bättre priser och större sortiment. Dessutom är dom väldigt bra att handla av= duktiga, snabba och tillmötesgående.
 
Det är varken dyrt eller jobbigt att åka till Köpenhamn som generellt håller lägre priser och bra mycket större sortiment.
 
Tag sundståget o kliv av på Norreport.
Där i grannskapet hittar du åtminstone 5-6 STORA friluftsbutiker med enormt sortiment. Jag har ingen aning varför så många välsorterade butiker har hamnat i samma kvarter, hur många kompletta alpinist-utrustningar kan man egentligen sälja i Danmark ?

Kommer inte håg vad alla heter men här är namnet på några av dem :
Fjeld o Fritid (2 butiker, 1 outlet med grymma priser)
Eventyrssport
Friluftsland (också 2 butiker tror jag)
Spejder sport

Held o lykke

/C
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Klätterkompis Malmö/Lund Sportklättring 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...