Fällkniven A1

Bra kniv

Kan inte se varför det skulle vara fel med ta med sig en lite större kniv ( t ex A1 ), på vissa turer.
Det är inte alltid man vill ha med en yxa, för vedspäntning etc.
Om man lyckas bortse från den "combatbetonade" känslan som vissa vill skapa kring större knivmodeller, så fyller den ju faktiskt många behov. Att det dessutom är roligare att äga och vårda en lite dyrare kniv, än exempelvis en Mora, gör ju det hela än mer intressant.
Lägger man alltså ner lite arbete, så kan man få en både skarp och ganska hållbar egg.
Kydex-slidan till A1:an är nog så hållbar och bra som utlovas, men ack så ful. Ser faktiskt riktigt billig ut, men man riskerar ju å andra sidan inte att spetsen går igenom läderslidan, in i benet, som exempelvis i fallet med en Ka-Bar.
 
hehe

Vill du ha en dyr kniv å impa på folk med så köp inga dussinprylar. Sikta in dig på samehantverk och köp dig en riktig kniv.. För ynka 12000:- så får du en sådan här rackare, det bästa är att den ökar i värde även om du använder den..

kn_tf.jpg


(detta inlägg skall ses med glimten i ögat)

;)
 
Patric, jag antar att du använder denna kniv till att skrapa i kastruller, slå eld på gniststål, hamrar med skaftet, diskar i saltvatten och bankar på ovansidan av bladet, när du klyver ved, eller?

(Men det var en himla tjusig kniv)

/K
 
*rodnar*

öööhh... nu e just inte den kniven på bilden min, men jag har en hemma i samma klass. Jag har den till mystäljning, skära kött och andra liknande saker.. Till annat har jag en sketen morakniv som byts ut efter hand den slits ut.

Jag har faktiskt en Gerber LMF liggande där hemma som jag i yngre år köpte. Jag vidhåller dock att den e bäst som bil och konservöppnare.. Jag förstår varför man vill ha den typen av kniv.(kommer dock aldrig att erkänna det igen)

(kunde inte låta bli att jevlas lite)

:)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...