Cykling i Kroatien juni 2011

Hej!
I juni bär det av med cykel längs Kroatiens härliga kust. Jag ska vara borta i 14 dagar med start i Zadar (7juni). Förmodligen kommer rutten att gå söderut mot Split och ut i den kroatiska övärlden. Är det någon som har erfarenheter eller tips för vad man bör tänka på? Allt ifrån tips hur man fraktar cykeln+packväskor på planet, cykel på färja/båt till förslag på turer är mycket uppskattat. Varför jag valt att börja i Zadar och dra mig söderut beror på att jag varit på ön Krk och i dess omnejd.
Vi hörs!
 
Balkan cykling

Hej,
har varit och cyklat i Bosnien runt och sen Kroatien till havet 72mil föra året. Vilken cykel har du rece eller mont.? Brukar cykla från Bihac till Srebrenica med en grupp från hela Europa cca 200 st.
Viktigt att tänka på är att ta med dig reservdelar till cykel, slangar,däck,ekrar..
Hör av dig om du har frågor
Hälsning
 
Balkan cykling

--------------------------------------------------------------------------------
Hej,
har varit och cyklat i Bosnien runt och sen Kroatien till havet 72mil föra året. Vilken cykel har du rece eller mont.? Brukar cykla från Bihac till Srebrenica med en grupp från hela Europa cca 200 st.
Viktigt att tänka på är att ta med dig reservdelar till cykel, slangar,däck,ekrar..
Hör av dig om du har frågor
Hälsning


Jag har en hybrid-racer, Scott. Jag ska cykla med full packning och vara så nær sjælvførsørjande hade jag tænkt. Har du några bra tips på hur man bæst transporterar sin cykel på planet? Har læst om att be om cykelkartonger och liknande. Checkar man bara in sina packvæskor som en vanlig resvæska eller? Førslag? Jag ska ta med så mkt reservdelar jag kan, cykeln ær næstan ny så det mesta ær i mkt bra skick. Tack, vi hørs!
 
hejhej
jag var där i sommras o cyklade från sverige ner igenom kroatien mest i övärlden riktigt fint men mycket turister testa o cykla från kusten i inlandet så får du se mer intressanta saker o människor eller så tar du dig till små öar dit det är svårt o ta sig, hamnade på en sådan där det var förbjudet att cykla o inga bilar eller vägar.... vad vill du uppleva med din resa?
 
Balkan cykling

--------------------------------------------------------------------------------
Hej,
har varit och cyklat i Bosnien runt och sen Kroatien till havet 72mil föra året. Vilken cykel har du rece eller mont.? Brukar cykla från Bihac till Srebrenica med en grupp från hela Europa cca 200 st.
Viktigt att tänka på är att ta med dig reservdelar till cykel, slangar,däck,ekrar..
Hör av dig om du har frågor
Hälsning


Jag har en hybrid-racer, Scott. Jag ska cykla med full packning och vara så nær sjælvførsørjande hade jag tænkt. Har du några bra tips på hur man bæst transporterar sin cykel på planet? Har læst om att be om cykelkartonger och liknande. Checkar man bara in sina packvæskor som en vanlig resvæska eller? Førslag? Jag ska ta med så mkt reservdelar jag kan, cykeln ær næstan ny så det mesta ær i mkt bra skick. Tack, vi hørs!


Det är bra val av cykel. Transport av cykel är bäst i cykel väska eller hyra cykel i Zadar, http://www.rog-joma.hr/index.asp. Du kan kolla med dom. Eller http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ArtikelNr=50530. mvh
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kajhaj cykling i Istrien/Kroatien Långcykling 7
greendanger "Lång" cykling Långcykling 4
Anders Nordh Cykling till Albanien Långcykling 2
Magnus H Bilder cykling Nya Zeeland Långcykling 4
jens93 flyg och cykling till/i australien och nya zeeland! Långcykling 8
hellstrom-c Kompanjon sökes för Sverige-cykling! Långcykling 15
Cykling2014 Cykling Europa sommaren 2014! Långcykling 14
Anki56 Sällskap sökes cykling jul-nyår Långcykling 1
Börner Dokumentärfilm om cykling till Asien Långcykling 3
coolmarcus Hej! Tips på cykling genom Afrika Långcykling 16
emmaskold MTB cykling i Leogang i Österrike i sommar - SÄLLSKAP SÖKES! Långcykling 0
perosen Föredrag om cykling i Nederländerna (21/1 i Uppsala) Långcykling 3
santiago Cykling Holland-Ö-vik Långcykling 4
Ha st Cykling i Italien Palermo - Como Långcykling 0
spatman frågor inför cykling. Långcykling 2
SeekOut Tält för cykling Långcykling 15
Gohan Tips på cykling i sommar Långcykling 3
kimsjö Cykling genom asien, tips och rad?.resekamrat? Långcykling 3
basti Spontan cykling till Paris, eller? Långcykling 0
Fastnet.R Semester kick off cykling Nyköping-Halmstad. Långcykling 12
niking Hög tid att satsa på infrastruktur för cykling Långcykling 10
Pocahontus En månads cykling i maj, tips? Långcykling 5
tomas b Schwalbe Däck för 'till jobbet cykling' Långcykling 5
kimsjö Cykling genom asien - start i host Långcykling 4
Sailorboy81 cykling ca 5-7dar slutet på juni början av juli Långcykling 0
bogdanescu Cykling och vandring Långcykling 3
kimsjö Cykling NY-Vancouver Långcykling 3
ChristianSvensson2 Erfarenhet av cykling i Väst och Centralafrika Långcykling 1
flameboy Däckval, cykling Stockholm-Göteborg? Långcykling 10
Emil_S Cykling till Gibralta. Hur lång tid? Långcykling 2
basti Hörlurar för cykling! Långcykling 17
jamo Turtips för långweekend-cykling max 12 timmar bilresa från Stockholm? Långcykling 15
kultingen Köpa pulsmätare för bland annat cykling, vilken? Långcykling 3
miyata cykling i norra tyskland Långcykling 5
hjan Cykling på södra och västra Teneriffa Långcykling 0
StefanP- Skor för cykling och vandring Långcykling 5
LeifP Cykling i Portugal? Långcykling 3
chrrisse Ge mig tips på träning inför långfärds cykling Långcykling 10
Albin85 "cykling" -Sverige till Kina, cykelpolare, Råd, Tips, Långcykling 9
perlarsson Cykling på Åland, frågor Långcykling 5
herr lejon cykling i Provence Långcykling 0
j_stellan Cykling i Spanien Långcykling 7
bikerider Studiecirkel om cykling Långcykling 0
igs cykling i nordamerika Långcykling 3
avslutatmedlemskap0601 Cykling 2006 Stockholm > Kapstaden – reskamrat sökes! Långcykling 6
chrille_g Mat i kombination till cykling Långcykling 11
chrille_g Cykling i Sydostasien Långcykling 8
gunnarmongard Cykling i november Långcykling 9
tony5811 Cykling Skellefteå-Kebnekaise-Nordkap t.o.r 2006 Långcykling 3
Lavskägge Tips för cykling i Sydeuropa? Långcykling 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...