Rådjur läte

Jag väcktes av ett nästan otäckt brölande utanför tältet i våras. Gissar att det kan vara rådjursbröl det handlar om, man jag vet inte hur det låter. Är det någon som känner till en ljudfil på nätet så att man kan höra hur det låter?
 
Brölande är väl inte deras grej...mer skällande som en hes hund.

Hittade en länk...lagom trovärdig i det mesta men scrollar man ner till Deer och lyssnar på den första så är den inte så illa för ett rådjur.
http://sasquatchsearch.tripod.com/sounds.htm

Rådjursljuden där lät inte alls som de ljuden jag hörde... Kanske var det inte rådjur jag hörde trotts allt.


Jag lyckas inte spela den filen.... varken med VLC player eller senaste versionen av Media Player...

Ljudet jag hörde var lite monstruöst och nästan otäckt. Som ett mörkt grymtande skrik (vet inte hur jag ska förklara det...). Hur låter vildsvin?
 
Hjortar har ju ett ännu mer utdraget brölande (oftast)...lite som en entusiastisk supporter på en fotbollsmatch i en av de lägre serierna inom Korpen.

Ett vildsvin...ja dom låter ju som svin...gruffande o pipande ljud lite beroende på vad dom pysslar med.

En hare kanske...dom skäller också...fast väldigt konstigt.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...