Stort knivintresse - välj din favoritkniv

För att få ner er på jorden igen efter att ni trippat på Kimmos alster ;), här är min tredje inkarnation av min S1'a
Kjell
 

Bilagor

  • _1010399.jpg
    _1010399.jpg
    30.1 KB · Visningar: 710
Du den där ser mycket bra ut. Ett skaft som ser ut att passa en med lite större händer likt mig. Är den byggd på deras lösa blad eller en med fabriksskaft på från början?
 
Undrar om någon här vet någon som syr slidor till knivar? Jag har köpt en Morakniv Pathfinder, inget fel på kniven, dock är den där "Tactical" slidan den levereras med värre än jag ens drömde om...
 
Du den där ser mycket bra ut. Ett skaft som ser ut att passa en med lite större händer likt mig. Är den byggd på deras lösa blad eller en med fabriksskaft på från början?

Tackar! Den är på deras lösa blad. Men då jag inte är förtjust i att ha stål i dagen på handtaget så blev greppet ännu större på tidigare varianter. Så denna gång slipade jag ner tangen så den skulle passa den här formen. Så här tog jag ner tangen. Det är lustigt att handtaget ser ut att vara till stora händer då jag alltid ju gör dom så väldigt nätta.. :)
Nu har jag nog inte minst händer i alla fall.
 

Bilagor

  • _1000902-2.jpg
    _1000902-2.jpg
    13.8 KB · Visningar: 638

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...